راهنمای کار با دریل بتن کن 1700 وات رونیکس مدل 2750

راهنمای کار با دریل بتن کن 1700 وات رونیکس مدل 2750

دریل بتن کن رونیکس مدل 2750 یک بتن کن قدرتمند و دقیق است که به خاطر داشتن ابزارگیر 5 شیاره SDS-MAX می تواند با اتصال انواع قلم و مته، در فعالیت های مختلف حفاری و کندن سطوح و نیز تخریب بنا بر روی انواع مصالح، بتن، آجر و سنگ به کار رود.
این بتن کن مانند هر بتن کن استاندارد و حرفه ای، دارای دو وضعیت مختلف سوراخ کاری چکشی و تخریب است و توان موتور این دستگاه پیکور برابر با 1700 وات است. این بتن کن دارای گیربکس صنعتی با پوسته منیزیومی است و می تواند تا 1850 ضربه در دقیقه با انرژی 27 ژول اعمال کند. سرعت گردش آزاد این دریل هم تا 320 دور در دقیقه متغیر است.
بتن کن 2750 رونیکس به یک سیستم ضد لرزش AVS و همین طور، کلید و دیمر با کیفیت منطبق با استاندارد CE و TUV مجهز شده است.

راهنمای دریل بتن کن رونیکس مدل 2750

اموزش کار با بتن کن

نکات اولیه

پیش از کار کردن با این دریل بتن کن لازم است به مواردی توجه شود. از جمله این که حتما سطح یا دیواری که قرار است حفاری شود را وارسی کنید تا مبادا به سیم های برق و یا به لوله کشی های آب و نیز لوله های گاز آسیبی وارد شود. استفاده از دستگاه های فلزیاب در این امر به کمک شما خواهد آمد.
قبل از استفاده از دستگاه لازم است بدانید که ولتاژ مناسب کار با این دستگاه برابر با ولتاژ برق شهر یا ولتاژ 220 ولت است.

خرید بتن کن

تعمیر بتن کن

نصب و تعویض ابزار شامل مته و قلم تخریب

قبل از نصب کردن یا تعویض کردن مته و قلم تخریب بر روی بتن کن، دقت کنید که درپوش غبارگیر دستگاه معیوب نشده باشد.
مته پنج شیاره به شکلی طراحی و ساخته شده است که قادر باشد به راحتی حرکت کند و به خاطر داشتن همین درجه آزادی، جاگذاری نادرست آن باعث می شود مته در جای خود بلغزد و در واقع لنگ بزند. البته، طراحی بتن کن رونیکس به گونه ای است که در موقع فعالیت، به صورت خودکار مرکزگرا می شود و خدشه ای در کار سوراخکاری و تخریب ایجاد نخواهد کرد.

راهنمای نگهدای بتن کن

دریل بتن کن 2750 رونیکس

نصب

قبل از نصب ابزار، حتما باید دقت شود که سطح آن تمیز و بدون آلودگی باشد و حتما باید به آهستگی در داخل ابزارگیر جا داده شود. برای قفل شدن مته، باید آنقدر مته را در داخل ابزارگیر بچرخانید تا قفل شود. در مرحله آخر هم وقتی که مته قفل شد برای اطمینان بیشتر، باید آن را به سمت بیرون بکشید و آن را امتحان کنید.

تعویض مته

برای این کار لازم است روکش قفل کن را به عقب بکشید و تا خارج شدن مته در همین حالت نگه دارید. دقت کنید که به هیچ وجه به غیر از مته های پنج شیاره برای کار با این بتن کن نمی توان استفاده کرد.
شروع کار با دستگاه
برای روشن کردن دستگاه باید کلید پاور را در حالت ON قرار دهید و برای خاموش کردن دستگاه باید کلید پاور را در حالت OFF قرار دهید.

قیمت دریل بتن کن رونیکس

قیمت بتن کن رونیکس

توصیه های ایمنی برای کار با دریل کن 2750

این دستگاه مجهز به سیستم قفل کن شفت است. به این ترتیب در صورت گیر کردن مته در قطعه کار، شفت بتن کن از گردش متوقف می شود. در این گونه مواقع، لازم است تا نیروی بیشتری برای کنترل دستگاه وارد نمایید، به صورت دودستی آن را به صورت محکم نگه دارید و خودتان هم در حالت پایدار خوبی قرار داشته باشید. زیرا نیروی واکنشی دستگاه بسیار زیاد است.
برای افزایش ایمنی و راحتی حتما از دسته جانبی کمکی استفاده کنید که با چرخاندن آن و قرار دادن آن در حالت های مختلف می توانید ایمنی و تسلط خود را بهبود بخشید. برای تنظیم آن کافی ست دسته را به صورت پادساعتگرد بچرخانید و در حالت دلخواه قرار دهید.

حالت های عملکرد دستگاه

این دستگاه دارای کلید تغییر وضعیت از سوراخکاری چکشی به تخریب است. لازم به ذکر است که پیش از چرخاندن کلید تغییر وضعیت دستگاه باید از خاموش بودن دستگاه اطمینان داشته باشید. حالا می توانید کلید را بر روی هریک از وضعیت های سوراخکاری چکشی، تخریب یا تنظیم قرار دهید.
تیز کردن قلم تخریب
برای افزایش کارایی و بالا بردن کیفیت عملکرد قلم، لازم است به طور منظم و پس از کند شدن، آن را تیز کنید و از کار با قلم های کند خودداری کنید. برای تیز کردن این ابزارها می توانید از یک سنگ تیز کن از قبیل Alumina Oxide همراه با یک خنک کننده‌ی ساده مثل آب استفاده کنید.

دریل بتن کن رونیکس

قیمت بتن کن رونیکس 2750

تعمیر و نگهداری بتن کن 2750 رونیکس

پیش از هر تمیـز کاری و وارسی دستگاه، باید دسـتگاه را خامـوش کـنید و حتما از بـرق اصلـی نگهداری قطـع نمایید.
بــرای بهبود عملکرد و افزایش دوام دستگاه، باید دستگاه و بخش تهویه آن را تمیز و به دور از آلودگی نگه دارید. برای اطمینان خاطر بیشتر، لازم است دستگاه را هر روز پاکسازی کنید.
اگر درپـوش غبارگیـر دسـتگاه معیوب شده است، باید به سرعت آن را تعویض کنید زیرا از ورود گردوغبـار بـه داخـل دسـتگاه جلوگیری نخواهد کرد و مقدمات خرابی دستگاه را فراهم خواهد کرد. روش تعویـض درپـوش غبارگیـر معیوب به این صورت است که باید روکـش قفـل کـن را بـه سمت عقـب بکشید و در همین وضعیت حفظ کنید تا درپـوش غبارگیـر را بـا یـک وسیله مناسـب بیـرون بکشـید. بـرای گذاشتن درپـوش جدیـد هم، لازم است روکـش قفـل کـن را بـه سمت عقـب بکشـید و درپـوش سالم را در جای خود نصـب کنید و سپس روکـش قفـل کـن را بـه وضعیت اولیـه در آورید.
اگر بتن کن شما دچار مشکل جدی شد و نیازی به تعمیر دستگاه احساس کردید، می توانید بـه مرکـز خدمـات و سـرویس ابـزار برقـی رونیکس مراجعــه کنید. نشانی نمایندگــی هــای خدمــات پــس از فــروش رونیکـس در وب سـایت Ronix.ir و یـا در برگـه مشـخصات دستگاه کـه در بسته بندی قرار دارد، قابل مشاهده است.
یک نکته مهم این است که بعد از 40 سـاعت کاری یـا 2000 عـدد سـوراخکاری و یا در صورتی که حس کردید بتن کن شما قدرت لازم را ندارد، از گریسـ مخصوص دستگاه استفاده کنید و آن را در داخل سیلندر دستگاه بریزید تا طول عمر دستگاهتان را بالا ببرید. این گریس را می توانید از مراکـز خدمـات پـس از فـروش Ronix تهیه کنید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *