کیف ابزار چیست و چه کیف ابزاری برای شما مناسب است؟

کیف ابزار چیست و چه کیف ابزاری برای شما مناسب است؟

کیف ابزار وسیله ای مفید برای هر شخص فنی و هر کاربر معمولی در هر مکان است و خرید کیف ابزار یک امر لازم برای هر شخص فنی به شمار می رود. مزیت کیف ابزار در مقایسه با جعبه ابزار مشخص است. از آنجایی که جعبه ابزار ها معمولا وزن بالایی دارند و حمل و نقل آنها به راحتی ممکن نیست، کیف ابزار که معمولا از پارچه و مواد مشابه تولید می شود، می تواند جایگزین مناسبی برای این اقلام باشد.
در بین انواع لوازم جانبی ، انواع کیف ابزار بنا به کاربردهای گوناگون، به شکل های مختلفی از قبیل ساک دستی، کیف رودوشی، کوله پشتی، کیف چرخدار و کیف کمری تولید می شوند. کیف ابزارها قابلیت های گاگونی دارند. مثلا بعضی از آنها به صورت جلیقه ابزار ساخته می شوند و با پوشیدن آنها دسترسی به ابزارها به خوبی انجام می پذیرد. بعضی از کیف ابزارها هم به صورت کمری و حتی به شکل یک کوله پشتی محکم تولید می شوند و در شرایط گوناگون به کاربران برای نگهداری و حمل آسان ابزار یاری می رسانند.

کیف ابزار گلکسی وان

کیف ابزار برزنتی بزرگ

یکی از کاربردهای کیف ابزار نگهداری و محافظت از ابزارها در داخل اتومبیل است و برای این منظور کیف ابزارهای خودرویی تولید و عرضه می شوند. کاربردهای کیف ابزار به جز نگهداری انواع ابزارآلات درمحیط های خانگی و اداری و حتی در خودروهای سواری، برای جا به جا نمودن ابزارآلات دستی و ابزار برقی برای افراد کارشناس فنی و سایر افراد است. ابعاد کیف ابزارها متفاوت هستند و می توان آنها را به صورت آنلاین هم خریداری نمود. قیمت کیف ابزار هم بسته به جنس و کارایی متفاوت است.
با ما همراه باشید تا به بررسی کیف ابزارها، انواع آنها و کاربردهای مختلف آنها بپردازیم.

کیف ابزار پورت بگ

انواع کیف ابزار

انواع کیف ابزار

کیف ابزارها از نظر جنس مواد سازنده، روش حمل، کاربرد، اندازه، محیط استفاده و بعضی از عوامل دیگر، به دسته های متعددی تقسیم می شوند. با مجله ابزارلاین همراه باشید تا در ادامه به بعضی از این انواع اشاره کنیم.

انواع کیف ابزار از لحاظ حمل

کیف ابزار دستی

این گونه کیف ابزارها دارای یک بند یا یک دسته و حتی بند رو دوشی هستند و برای حمل ابزارهای سبک تر به تعداد کمتر کاربرد دارند. این گونه کیف ابزار به خاطر جنس خود قابلیت انعطاف خوبی دارد و معمولا از پارچه یا چرم تولید می شود. بزرگترین نقص این گونه کیف ابزار، بی نظمی ر چینش ابزارها و نیز توزیع نامتوازن نیروی وزن است که باعث خستگی کارر خواهد شد. به علاوه جیب ها و محفظه های آن هم معمولا کوچک و کم عمق اند.

انواع کیف ابزار برزنتی

کیف ابزار جلیقه ای رونیکس

کیف ابزار جلیقه‌ای یا کمری

این نوع از کیف ابزارها جزو پرکاربردترین کیف ابزارها هستند و نکته مهم آنها عدم نیاز به نگهداشتن ابزار و آزاد بودن دست در هنگام کار است. به این ترتیب، در هنگام فعالیت های مختلف، نیازی به شخص دیگری در کنار شما نیست. قیمت یک کیف ابزار کمری مناسب، در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر است.

خرید کوله پشتی ابزار

کیف ابزار کوله

کوله پشتی ابزار

کوله پشتی ابزار می تواند بر پشت کاربر حمل شود و معمولا دارای یک کفی بادوام و محکم است که باعث امنیت و استحکام خوبی می شود.
از ویژگی های خوب کیف ابزار کوله پشتی می توان به توزیع متوازن وزن و نظم دهی خوب ابزارها اشاره کرد که باعث می شود تا در دراز مدت، بدون آسیب قابل ملاحظه ای بر روی کاربر، از ابزارها محافظت و در حمل آنها کمک کند.
از ویژگی های دیگر کیف ابزار کوله ای تحمل بالای آن در نگهداری ابزارهاست و البته قیمت بالای آن نسبت به کیف ابزار دستی هم از عوامل مهمی به شمار می رود. البته نگهداری و حمل ابزارهای سنگین به مدت طولانی کوله پشتی را خراب خواهد کرد.

قیمت انواع کیف ابزار

کیف ابزار چرخدار

کیف ابزار چرخ دار

این نوع از کیف ابزارها که جزو کیف ابزارهای محدود در بازار هستند، در واقع نوعی از کیف ابزار دستی یا کوله پشتی ابزار است که قابلیت جابه جایی آسان تری دارد. از نکات مثبت این نوع کیف ابزار وارد نیاوردن فشار به بدن کاربر است. ویژگی منفی این نوع کیف ابزار هم بزرگ بودن و جاگیری بیش از حد آن است که باعث می شود در هر جا نتوان از آن استفاده کرد.

انواع کیف ابزار از لحاظ جنس

کیف جعبه ابزار پارچه ای

کیف ابزار پارچه ای

کیف‌ابزار پارچه‌ای

این نواع از کیف ابزار جزو پرمصرف ترین و پرطرفدارترین نوع کیف ابزار است و به سبب داشتن وزن کم و قیمت به صرفه، در بین بسیاری از کاربران استفاده های زیادی دارد.
سبکی و حمل آسان این نوع کیف، باعث می شود تا برای نگهداری ابزارهای کوچک و سبک که به صورت معمول در داخل خانه یا خودرو مورد استفاده قرار می گیرند مناسب باشد. از سوی دیگر، اگر ابزارهای مورد نیاز شما ابزارهایی با وزن متوسط رو به بالا هستند و میزان استفاده شما زیاد و در حد کاربرد روزانه است، این گونه از کیف ابزار به کار شما نخواهد آمد و احتمال پاره شدن و خرابی کیف ابزار بالا خواهد بود.

قیمت کیف ابزار برزنتی

کیف ابزار برزنتی

کیف‌ابزار برزنتی

کیف ابزار برزنتی یک نوع کیف ابزار است که در کنار وزن سبک خود، به خاطر داشتن پارچه برزنتی، از دوام و استحکام خوبی برخوردار می باشد. برزنت در برابر آب هم مقاومت دارد و برای استفاده در محیط های مرطوب و شرایطی که با آب سر و کار دارند مناسب است.
برزنت قابلیت انعطاف خوبی هم دارد و به همین دلیل، قرارگیری آن در مکان های مختلف آسان است. کاربرد بیشتر این نوع کیف ابزار در صندوق عقب اتومبیل و در منزل است. تعدادکمی از ابزارها را می توان با این کیف ابزار جا به جا نمود.

کیف‌ابزار سامسونت

کیف ابزار سامسونتی به این دلیل چنین نامی دارد که ظاهری مشابه با کیف سامسونت دارد. این نوع از کیف ابزار شباهت زیادی با جعبه ابزار هم دارد. بدنه محکم این کیف ابزار آن را برای نگهداری و جابجایی ابزارهای حساس تر مناسب کرده است.
در درون کیف ابزار سامسونتی جداکننده ها و بخش های مختلفی در نظر گرفته می شود که باعث می شود بر عکس کیف ابزارهای ساده، ابزارها را با نظم و ترتیب بندی در کنار هم نگه دارد.

انواع کیف ابزار از نظر سایز

کیف‌ابزار سایز بزرگ

این نوع از کیف ابزار از لحاظ ظاهر مشابه با یک ساک مسافرتی است و تفاوت آن در جنس مستحکم تر آن است که مقاومت خوبی در مقابل فشارهای کاری دارد.
کاربرد اصلی کیف ابزار بزرگ برای کسانی است که قصد دارند تعداد زیادتری از ابزارهای نسبتا سنگین را در درون آن نگه دارند و آنها را جابه جا نمایند. البته باید در نظر داشت که بالا رفتن ابعاد این نوع کیف ابزار، وزن آن را هم بالا خواهد برد و در نتیجه، شرایط حمل و نگهداری آن را دشوارتر خواهد کرد.

کیف ‌ابزار کوچک

بر خلاف کیف ابزارهای بزرگ که مشابه با یک ساک مسافرتی بودند، کیف ابزارهای کوچک از لحاظ ظاهری، مشابه با یک کیف دستی معمولی هستند. این گونه از کیف های ابزار برای نگهداری ابزارهای سبک تر و کم حجم تر دم دستی که در اکثر مواقع به کار ما می آیند به کار برده می شوند و در برابر وزن های بیشتر آسیب خواهند دید. از مشتریان پر و پا قرص این گونه کیف ابزار می توان به برقکارهای ساختمان اشاره کرد.

خرید کیف ابزار رونیکس

قیمت کیف ابزار رونیکس

مزایای استفاده از کیف ابزار

استفاده از کیف ابزار نسبت به محفظه های دیگری مثل جعبه ابزارهای مختلف مزایایی دارد که برخی از آنها عبارتند از :
قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تر نسبت به محفظه های دیگر
وزن سبک‌تر و در نتیجه حمل و نقل آسان تر
دسترسی آسان به ابزارهای مختلف
انعطاف مناسب و جای گیری آسان و قابلیت تغییر حجم و اندازه کیف

بهترین مارک کیف ابزار

در بازار تولید جعبه ابزار و کیف ابزار، برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع مختلف از این وسیله می کنند. بعضی از کیف ابزارهای برندهای معتبرتر بازار عبارتند از کیف ‌ابزار کنزاکس ، کیف ‌ابزار تانوس ، کیف ابزار رونیکس ، کیف ابزار توسن ، کیف ابزار اینکو ، کیف ابزار برزنتی مهر ، کیف ابزار گلکسی وان و سایر برندها.

قیمت کیف ابزار

خرید کیف ابزار کمری

نکات مهم برای خرید کیف ابزار

پیش از خرید کیف ابزار بهتر است به بعضی موارد توجه داشته باشید تا خریدی موفق تر را تجربه کنید. بعضی از این عوامل عبارتند از:
ساختار کیف ابزار، متریال و مواد سازنده کیف ابزار ، مقاومت در برابر رطوبت و ضدآب بودن، داشتن زیپ با کیفیت، داشتن محفظه ها و جیب های متعدد و جادار، داشتن بندهای با کیفیت، داشتن دسته های مقاوم با اندازه‌ی مناسب، داشتن چرخ یا پایه های مناسب و مطمئن، قیمت کیف ابزار.

کیف ابزار برزنتی بزرگ

قیمت کیف ابزار

روش نگهداری از کیف ابزار

برای بالاتر بردن دوام کیف ابزار و بیشتر کردن زمان استفاده از آن می توانید بعضی از اقدامات لازم را به کار ببرید و بهروه وری کار خود را افزایش دهید. برای مثال به این موارد می توان توجه کرد :
مراقب باشید که کیف ابزار از آتش و شرایط جوشکاری به دور باشد. زیرا جنس آن به گونه ای است که در برابر آتش و جرقه کاملا بی حفاظ است و ممکن است به کلی خراب شود.
هنگامی که دست هایتان آلوده و چرب است به کیف ابزارتان دست نزنید. در صورتی هم که کیف ابزراتان کثیف یا چرب شد، تا هنگامی که آلودگی کهنه نشده آن را به سرعت تمیز نمایید. زیرا پس از گذشت زمان، این کار دشوار و تقریبا محال خواهد شد.
اگر کیف ابزار ضد آب شما خیس شد، وسایل آن را بیرون آورید و به سرعت آن را خشک نمایید تا در اثر رطوبت نپوسد.
در صورتی که کیف ابزار خود را شستید، برای خشک کردن آن از هوای آزاد استفاده کنید و هیچگاه از بخاری و وسایل گرماشی دیگر استفاده نکنید زیرا ممکن است کیف را بسوزانند و از بین ببرند.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *