درباره ماسک فیلتر دار و انواع و کاربردهای آن

درباره ماسک فیلتر دار و انواع و کاربردهای آن

انواع ماسک و ماسک تنفسی با پوشاندن نواحی تنفسی صورت، شامل دهان و بینی و با پالایش کردن هوا از ذرات معلق و ریزگردها، ویروس ها و باکتری ها به سلامتی افراد مشغول در فضاهای آلوده کمک می کند.

قیمت بهترین ماسک فیلتردار

بهترین ماسک فیلتردار

انواع ماسک فیلتردار

ماسک های تنفسی انواع مختلفی دارند از قبیل ماسک‌ فیلتر دار، ماسک‌ صنعتی، ماسک‌ نیم صورت و ماسک تمام صورت که با استانداردها و الزامات گوناگون ساخته و عرضه می شوند و ممکن است دارای بخش های متنوعی از قبیل فیلترهای هوا، سوپاپ، گیره بینی، کش، بند و سایر موارد مشابه باشد.

انواع ماسک فیلتر دار

انواع ماسکهای فیلتردار

از جمله این محصولات می توان به ماسک‌های سوپاپ دار یا ماسک های فیلتر دار اشاره کرد که در مقایسه با ماسک سه لایه جراحی حفاظت بهتری به عمل می آورند. فقط باید در زمان خرید ماسک فیلتردار دقت شود که این ماسک از الیاف تولید نشده باشد.
از انواع این لوازم ایمنی می توان به ماسک N95 ، ماسک N99 ، ماسک FFP2 و ماسک FFP3 اشاره نمود.

خرید ماسک فیلتردار n95

خرید ماسک فیلتردار n95

نمونه هایی از ماسک فیلتردار

ماسک فیلتردار N95

یک گونه از ماسک فیلتردار، ماسک N95 است ماسک N95 یا ماسک تنفسی N95 یک نوع تصفیه کننده هوای تنفسی است که ذرات معلق در هوا را پالایش می کند. بر طبق الزامات، ماسک N95 باید مطابق با قوانین موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا (NIOSH) تولید شده باشد و نیازی نیست که در برابر روغن هم مقاومت داشته باشد. این نوع از ماسک تنفسی، متداول ترین ماسک تنفسی به شمار می رود.
ماسک هایی به صورت معادل با این نوع ماسک و با همین کارایی و مشخصات در نقاط دیگر جهان تولید می شوند که ماسک تنفسی FFP2 در اتحادیه اروپا و ماسک تنفسی KN95 در چین از این دسته هستند.
ماسکN95 یک توری نازک و ظریف از جنس الیاف پلیمری مصنوعی دارد که پارچه پلی پروپیلن غیر بافته یا ملت بلون هم نامیده می شوند. لازم است که پیش از استفاده از ماسک N95 به گواهی تایید آن توجه نمایید. قیمت ماسک فیلتردار از ماسک های معمولی بالاتر است که البته در برابر کارایی آن به صرفه محسوب می شود.

انواع ماسک فیلتردار

انواع ماسک فیلتر دار ایمنی

ماسک فیلتردار N99

نوع دیگر ماسک تنفسی فیلتردار N99 است که قادر است تا میزان 99 درصد از آلودگی های موجود در هوای محیط را تصفیه کند. این نوع ماسک به مانند ماسک N95قادر به پالایش ذرات روغن نیست ولی نسبت به آن نوع از ماسک، کارا تر و ایمن تر است و ذرات بیشتری را تصفیه می کند.
ماسک های N99 در دو مدل ماسک سوپاپ دار و ماسک بدون سوپاپ عرضه می شود که سوپاپ دریچه ای برای خروج هوای بازدم فرد از داخل ماسک است.
ماسکN99 سوپاپ دار برای کاربردهای روزمره و عام مفید به خوبی به کار برده می شوند اما مدل بدون سوپاپ آن کاربردهای خاصی از جمله برای پزشکان دارد.

خرید اینترنتی ماسک فیلتردار

خرید آنلاین ماسک فیلتردار

ماسک های معادل N99 با استانداردهای مشابه در نقاط مختلف دنیا با عناوین مختلفی تولید می شوند از جمله در اتحادیه اروپا با نام ماسک FFP3 ، در چین ماسک KN99، در استرالیا ماسک P3 ، در کره ماسک KF99 ، در مکزیک ماسک N99 مکزیکی و در برزیل ماسک PFF3.
گاهی در استفاده از ماسک N99 بعضی از افراد به مشکل می خورند زیرا به خاطر قدرت زیاد فیلترینگ این ماسک، احتمال تنگی نفس هست. در صورتی که به این مشکل برخورد کردید می توانید از ماسک N95 استفاده کنید.

خرید ماسک فیلتردار از وب سایت فروشگاهی ابزارلاین را به راحتی تجربه کنید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *