تفاوت آچار لوله گیر و شلاقی + گالری تصاویر

تفاوت آچار لوله گیر و شلاقی + گالری تصاویر

مقدمه

آچارها از ابزارهای دستی هستند که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. آچارها بسته به نوع استفاده‌ی آن‌ها از آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند که بهترین این آلیاژها ، کروم وانادیوم است که از مقاومت بالایی در برابر پیچش ، زنگ زدگی در اثر برخورد با رطوبت و سایش در اثر مرور زمان برخوردار است.
امروزه انواع مختلفی از این ابزار دستی وجود دارد ، که انسان در اثر نیاز و در زندگی روزمره‌ی خود انواع آن را طراحی و ساخته است. از انواع آچارهای کاربردی و معمول می‌توانیم به آچار فرانسه ، آچار جغجغه ای ، آچار بکس ، آچار یکسر تخت یکسر رینگی ، آچار رینگی ، آچار آلن ، آچار لوله گیر و آچار شلاقی اشاره کنیم که هر کدام از آن‌ها در حرفه‌های مختلفی برای انجام کاری مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرق آچار شلاقی ولوله گیر

آچار لوله گیر یا شلاقی

برای مثال در هنگام چرخاندن و نگه داشتن لوله و اتصالات فلزی رزوه دار ، به آچاری نیاز داریم که به راحتی بتوانیم به کمک آن لوله‌ها را ببندیم یا آن‌ها با لوله های جدید تعویض کنیم.
لوله و اتصالات فلزی در قطرهای مختلفی ساخته شده‌اند و ما برای این اتصالات به آچاری نیاز داریم که در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی ساخته و یا قابلیت تنظیم شدن داشته باشد.
آچار لوله گیر و آچار شلاقی از آچارهایی هستند که از آن‌ها می‌توانیم برای باز و بسته کردن لوله و اتصالات فلزی ، آهنی ، فولادی و … استفاده کنیم.
با استفاده از این آچارها می‌توانیم انواع لوله و اتصالات مختلف را نگه داریم و یا آن‌ها را باز و بسته کنیم.
آچار لوله گیر و آچار شلاقی به ظاهر یک نوع آچار با یک کاربرد مشابه هستند اما تفاوت هایی در ساختار با یکدیگر نیز دارند. در ادامه به مشخصه‌های این دو آچار به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

خرید آچار شلاقی

آچار شلاقی

ویژگی و ساختار آچار شلاقی

آچار شلاقی یک آچار قابل تنظیم است که علاوه بر لوله و اتصالات فلزی ، از آن می‌توان برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها نیز استفاده کرد.
آچار شلاقی از مدل های اولیه و قدیمی برای کار با لوله و اتصالات فلزی است. این آچارها بر خلاف آچارهای لوله گیر به صورت تک دسته ساخته می‌شوند و دهانه و فک متحرک آن‌ها به وسیله‌ی پیچی تنظیم می شوند و می‌توان به راحتی اندازه‌ی فک آنها را بزرگ و کوچک کرد.
از آچار شلاقی به هیچ وجه نباید برای کار بر روی لوله‌ و اتصالات مسی استفاده کرد، زیرا به بافت این اتصالات آسیب خواهد زد. در مقابل از این نوع آچار می‌توان برای اتصالات آهنی و سخت که استوانه ای شکل هستند با خیالی آسوده استفاده کرد.
برای کار با پیچ و مهره‌های معمولی نیز بهتر است از این آچار قدرتمند استفاده نکنیم زیرا به دندانه‌های پیچ و مهره‌ها آسیب می‌زند و گاهی نیز سبب شکستن آن‌ها می‌گردد.
آچار شلاقی زنجیری و آچار شلاقی سر کج از انواع آچار شلاقی هستند که بهتر است با آن‌ها نیز آشنایی مختصری داشته باشیم.

آچار لوله گیر زنجیری

آچار شلاقی زنجیری

آچار شلاقی زنجیری

آچار شلاقی زنجیری برای باز و بسته کردن لوله‌ها و اتصالات با قطر زیاد کاربرد دارد . این آچار بیشتر در صنایع نفت و گاز که لوله هایی بزرگ تر از حد معمول دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین از این آچار صنعتی نمی‌توان برای کارهای عمومی و خانگی استفاده کرد.
این آچار از فولاد بسیار مستحکم و مقاوم با فک دندانه دار ساخته می‌شود. زنجیر این آچار بر دور لوله سفت می‌شود و برای باز کردن اتصالات بزرگ و اتصالاتی که بر اثر زنگ زدگی ، یخ زدگی و غیره به شدت سفت شده اند و به نیروی بیشتری احتیاج دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آچار شلاقی چیست

آچار شلاقی زنجیری

آچار شلاقی سر کج

سری و فک این آچار همانطور که از اسمش پیداست به صورت کج یا زاویه دار ساخته می‌شود و معمولا برای لوله هایی در درون دیوار و مکان‌های غیر قابل دسترس یا مکان‌هایی با دسترسی سخت و دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آچار لوله گیر

آچار لوله گیر سرکج

ویژگی و ساختار آچار لوله گیر

آچار لوله گیر مدل جدیدتر آچارهایی است که برای لوله و اتصالات به کار می‌رود. این آچار لوله گیر کاربردهای عمومی و خانگی دارد و برای لوله هایی که جنس نرم تری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد
آچار لوله گیر همانند آچار شلاقی قابلیت تنظیم فک را دارد اما به صورت دو دسته طراحی و ساخته شده است. این آچار قابلیت گرفتن و باز و بسته کردن مهره‌های شش گوش را نیز دارا می‌باشد.
دو دسته‌ی این آچار یکی ثابت و دیگری متحرک است که دسته‌ی ثابت برای اعمال گشتاور بیشتر ، به صورت پهن تر از دسته‌ی ثابت ساخته می‌شود و پیچ تنظیم فک نیز بر روی دسته‌ی متحرک قرار گرفته است.
آچار لوله گیر در سایزها و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارد. از انواع آچار لوله گیر می‌توانیم به آچار لوله گیر 1 اینچ ( دهانه‌ی آن تا 32 میلیمتر باز می‌شود) ، آچار لوله گیر 1.5 اینچ ( دهانه‌ی آن تا 45 میلیمتر باز می‌شود) ، آچار لوله گیر 2 اینچ ( دهانه‌ی آن تا 68 میلیمتر باز می‌شود ) ، آچار لوله گیر 3 اینچ ( دهانه‌ی آن تا 95 میلیمتر باز می‌شود) و آچار لوله گیر 4 اینچ ( دهانه‌ی آن تا 115 میلی‌متر باز می‌شود ) اشاره کنیم.

قیمت انواع آچار لوله گیر

قیمت آچار لوله گیر

قیمت انواع آچار لوله گیر 

قیمت آچار لوله گیر به عواملی از جمله کیفیت ، سایز ، برند تولید کننده و … بستگی دارد. شما می‌توانید برای خرید آچار لوله گیر در سایزها و با برندهای مختلف تولید کننده از جمله آچار لوله گیر نووا به سایز 1 اینچ ، آچار لوله گیر اینکو به سایز 2 اینچ ، آچار لوله گیر مادار به سایز 1.5 اینچ و موارد بسیار زیاد دیگر به وب سایت فروشگاهی ابزارلاین مراجعه کنید و اطلاعات کامل این آچارها را مطالعه و با خیالی آسوده اقدام به خرید آن‌ها بنمایید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *