راهکارهای تقویت پمپ آب کولر

راهکارهای تقویت پمپ آب کولر

مقدمه

پمپ آب کولر را می‌توانیم به عنوان مهم‌ترین قسمت کولرهای آبی نام ببریم که تاثیر مستقیمی در خنک کردن باد کولر دارد. در واقع بدون این قطعه ، کولرهای آبی صرفا باد تولید می‌کنند ، بدون اینکه هیچ خنکی داشته باشند.
پمپ کولر ، یکی از قطعات الکترونیکی کولرهای آبی است که از حساسیت زیادی برخوردار است. این قطعه ، به دلایل مختلفی مانند خشک ماندن ، عدم روغن کاری ، ضعیف و قوی شدن جریان آب و برق ، ورود رسوبات و مواد مختلف به داخل پمپ و … ممکن است از کار بیفتد و یا حتی بسوزد.
ما در این مقاله قصد داریم راهکارهای تقویت پمپ آب کولر و تقویت خود کولر آبی را برای شما بیان کنیم ، تا شما بتوانید در فصول گرم سال ، از باد خنک کولر خود لذت ببرید.

پمپ کولر

پمپ آب کولر

راهکارهای تقویت پمپ آب کولر

بودن آب کافی در مخزن کولر

برای درست کار کردن پمپ آب کولر ، باید در کفی و مخزن کولر آبی به مقدار کافی آب وجود داشته باشد. نبود آب و خشک ماندن پمپ ، منجر به خرابی و در نتیجه سوختن پمپ آب کولر خواهد شد.
اگر در هنگام سرویس کولر خود با مخزن خالی و پمپ خشک روبرو شدید ، باید عواملی از جمله مسدود شدن شلنگ اصلی آب کولر ، وجود سوراخ در شلنگ ، کار نکردن سه راهی‌های توزیع آب ، تنظیم نبودن شناور آب کولر و سوراخ بودن مخزن کولر را به خوبی بررسی کنید و آن را برای درست کار کردن و تقویت پمپ آب کولر ، رفع نمایید.
مشکل فشار آب شهری و قطع بودن آب ورودی نیز می‌تواند از علل خشک ماندن پمپ آب و مخزن کولر باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پمپ کولر آبی

قیمت پمپ کولر

تمیز کردن رسوبات داخل پروانه‌ی پمپ

از دیگر راه‌های تقویت پمپ ، تمیز کردن رسوباتی است که در اثر تمیز نکردن در کف مخزن جمع شده است و با چرخش پروانه ، وارد پمپ آب کولر شده است. رسوباتی که در اثر مرور زمان در مخزن و کف کولر جمع می‌شوند ، با پمپاژ آب این رسوبات به داخل پروانه‌ی پمپ وارد و مانع از چرخش پره‌ها می‌شوند. عدم چرخش درست پره‌ها در طی مرور زمان منجر به سوختن پمپ آب کولر می‌شود. در هنگام سرویس کولر آبی ، حتما کفی کولر را از هرگونه رسوبات و اجسام اضافی پاکسازی نمایید. این پاکسازی به درست کار کردن پمپ آب کولر شما ، کمک بسیار زیادی خواهد کرد و از سوختن آن در طی مرور زمان جلوگیری خواهد نمود.

خرید پمپ کولر

پمپ آب کولر آبی

تعویض به موقع پره‌های واتر پمپ

پره‌های پمپ آب که معمولا به صورت سه پر یا چار پر از جنس پلاستیک خشک تولید می‌شوند. این پره‌ها در اثر مرور زمان ، از بین می‌روند و در کار پمپ آب ، اختلال ایجاد می‌کنند. تعویض به موقع این پره‌ها به تقویت پمپ آب و درست کار کردن آن کمک خواهد کرد. این پره‌ها به صورت جداگانه در بازار به فروش می‌رسند.

روغن کاری به موقع پمپ

روغن کاری به موقع واتر پمپ ، از اصطکاک قطعات آن و در نتیجه فشار اضافی جلوگیری می‌کند. تمامی قطعات پمپ آب کولر خود را هر چند وقت یکبار ، به طور مرتب جهت افزایش کارایی و جلوگیری از خرابی ، روغن کاری کنید.

پمپ آب کولر کولر مکانیکی

قیمت پمپ آب کولر آبی

افزایش توان و تقویت کولر آبی

راهکارهایی اساسی و کم هزینه برای افزایش توان کولرهای آبی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. از جمله‌ی این راهکارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کانال کشی کولر از کوتاه‌ترین مسیر ممکن

هرچه مسیر کانال کشی کولر کوتاه‌تر باشد ، فشار هوا با قدرت بیشتری از دریچه‌ها خارج می‌شود. در مقابل هرچه مسیر کانال کشی طولانی‌تر باشد ، فشار هوا کمتر می‌شود و جبران آن به نیروی بیشتری نیاز دارد.

عدم استفاده‌ی مداوم از کولر

استفاده و روشن نگه داشتن مداوم کولر ، منجر به کاهش کارایی کولر می‌شود. تا حد امکان از استفاده‌ی مداوم از کولر پرهیز کنید و ترجیحا از دور کند کولر استفاده شود تا فشار کمتری به دستگاه وارد آید.

خرید پمپ کولر

خرید پمپ آب کولر

نصب سایبان بر روی کولر

کولرهای آبی عمدتا در پشت بام‌ها و در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته‌اند. نصب سایبان بر روی کولرها ، نور مستقیم خورشید را بازتاب می‌کند و مانع از جذب آن و گرم شدن کولر می‌شود. سایبان‌ها معمولا از پلی کربنات یا مواد UV ساخته می‌شوند.

بستن دریچه‌های اضافی

برای افزایش توانایی و بالا بردن عملکرد کولر ، بهتر است دریچه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود را ببندید. بستن دریچه‌های اضافی ، موجب افزایش جریان هوا در محلی می‌شود که دریچه‌ی آن باز است.

پمپ کولر

پمپ آب کولر

سرویس سالیانه‌ی کولر ، بررسی پمپ آب کولر ، بررسی یاتاقان ، تسمه ، جعبه تقسیم برق ، تمیز کردن کولر و … از دیگر موارد افزایش راندمان و بهبود عملکرد کولرهای آبی است که شما می‌توانید بدون نیاز به فرد متخصص آن‌ها را انجام دهید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *