قیچی باغبانی خوب + نکات خرید قیچی باغبانی

قیچی باغبانی خوب + نکات خرید قیچی باغبانی

مقدمه

طبیعت و چشم انداز گل‌ها و گیاهان همیشه باعث شادی و سلامتی انسان می‌شود و این طراوت و تازگی هر آدمی را به نگهداری گل‌ها و گیاهان مشتاق و علاقه مند می‌کند. از طرفی ، کسانی هم هستند که حرفه‌ و تخصص آن‌ها باغبانی و باغداری است.
همه‌ی ما چه در منزل و محل کار خود گل و گیاه نگه داریم و چه حرفه‌ی ما باغبانی باشد ، برای رسیدگی به گل‌ها و گیاهانمان به ابزار مخصوص باغبانی نیاز داریم. ابزارهای باغبانی صرفا مخصوص باغبانان و باغداران نیست و همه‌ی ما برای رسیدگی به کوچک‌ترین گلدان خانه‌ی خود نیز به این ابزارها نیاز پیدا خواهیم کرد.
برای انتخاب یک ابزار باغبانی مناسب ، باید در ابتدا کاری که قرار است با این ابزار انجام دهیم را مشخص کنیم؛ امروزه انواع ابزارآلات باغبانی متنوع و مختلفی وارد بازار شده است که ما می‌توانیم بر حسب نیاز خود آن‌ها را خریداری نماییم. انتخاب ابزار مناسب موجب سهولت در کار ما می‌شود.
از جمله ابزارهای باغبانی می‌توانیم به سمپاش ، سر آبپاش ، اره باغبانی ، چاقو باغبانی ،بیلچه باغبانی ،انواع قیچی باغبانی از جمله قیچی شاخه زن ، قیچی میوه چین ، قیچی چمن زنی و قیچی هرس اشاره کنیم که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.
ما در این مقاله‌ی مجله‌ی ابزارلاین راجع به قیچی باغبانی ، انواع قیچی باغبانی و راه‌های تشخیص قیچی باغبانی خوب در بازار با شما صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز به یک قیچی باغبانی احتیاج دارید و اطلاعاتی راجع به این ابزار باغبانی کاربردی ندارید ، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

قیچی باغبانی شارژی

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی نوعی ابزار باغبانی است که انواع مختلفی دارد و برای هرس گیاهان ، شاخ و برگ درختان و چیدن میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار باغبانی از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌توانیم به جرات بگوییم که پرکاربردترین ابزار باغبانی به شمار می‌رود.
به طور کلی می‌توانیم بگوییم قیچی باغبانی یک وسیله‌ی کاربردی برای تمام علاقه مندان به پرورش گل و گیاه است. تنوع قیچی‌های باغبانی زیاد است و بر اساس نوع کاربری که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از انواع قیچی باغبانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

خرید انواع قیچی باغبانی

انواع قیچی باغبانی

انواع قیچی باغبانی

قیچی سرشاخه زن

قیچی سرشاخه زن نسبت به سایر قیچی‌های باغبانی طول بلند‌تری دارد و برای هرس کردن و بریدن شاخه‌ها و برگ‌‌های بلند که امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شما می‌توانید با ایستادن زیر هر درختی بدون نیاز چهار پایه با استفاده از این قیچی ، شاخه‌هایی که در ارتفاع بالاتر قرار گرفته‌اند را به راحتی هرس کنید.

قیچی شمشاد زن

از این قیچی برای هرس کردن پرچین‌ها ، بوته‌ها و شاخه‌های نازک استفاده می‌شود. این قیچی‌ها تیغه‌های بلندی دارند و برای شکل دادن به بوته‌ها و شمشادها می‌توان آن‌ها را به کار برد.

قیچی چمن زنی

این نوع قیچی باغبانی برای کوتاه کردن چمن‌ها و گیاهان زمین پوشی که نرم هستند و شاخه‌های سفت و محکمی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیغه‌های این قیچی به دو صورت عمودی و افقی طراحی و ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است برای فضاهای بزرگی که با چمن پوشانده شده است باید از دستگاه چمن زنی استفاده کرد.

 

قیچی چمن زنی دستی

قیچی چمن زنی

قیچی هرس

این قیچی‌ها دسته‌های بلند با تیغه‌های قوی دارند و از آن برای هرس شاخه‌های ضخیم و سخت استفاده می‌شود. دسته‌های این قیچی‌ها طولی برابر 30 سانتی‌متر تا یک متر دارند و باید با استفاده از هر دو دست از آن‌ها استفاده کرد.

قیچی میوه چینی

قیچی میوه چین ، همانطور که از نامگذاری این ابزار باغبانی پیداست ، برای برداشت و چیدن میوه های مختلف از روی درختان و بوته‌ها برای باغداران و عامه‌ی دیگر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت قیچی میوه چینی در چیدن و برداشت کردن میوه های نرم تری مثل انگور، انبه، هلو ، کیوی، شلیل و میوه های مشابه بیشتر احساس می شود. قیچی‌های میوه چینی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شاخه‌ی نرم درختان و بافت میوه آسیب نمی‌زنند.

 

خرید انواع قیچی باغبانی

راهنمای خرید قیچی باغبانی

راهنمای خرید قیچی باغبانی خوب

برای خرید انواع قیچی باغبانی لازم است نکاتی را مد نظر را قرار دهیم تا بهترین قیچی باغبانی را انتخاب نماییم. قیچی باغبانی که با کیفیت باشد ، مدت زمان طولانی برای ما بدون زدگی و سایش کار خواهد کرد. ما در این قسمت از مقاله ، به شما کمک می‌کنیم تا با نکات خرید قیچی باغبانی آشنا شوید تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.
از جمله‌ی این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نوع کاربری قیچی باغبانی

هر قیچی باغبانی برای یک نوع کاربری خاص طراحی و تولید شده است ، بنابراین اولین گام در هنگام خرید قیچی باغبانی ، مشخص کردن بستر و زمینه‌ی کاری است که قرار است با قیچی باغبانی انجام دهیم ، می‌باشد.
برای مثال اگر قیچی را برای هرس شاخه‌های بلند خریداری می‌نماییم باید از قیچی شاخه زن و اگر آن را برای هرس علف خریداری می‌کنیم باید از قیچی مخصوص هرس استفاده کنیم. انتخاب نوع مناسب قیچی ، کار ما را راحت‌تر و پر بازده‌تر می‌کند.

 

انواع قیچی باغبانی دسته بلند

انواع قیچی باغبانی

جنس تیغه قیچی

تیغه‌های قیچی‌های باغبانی معمولا از آلیاژهای ضد زنگی مانند تیتانیوم ، کروم وانادیوم و …. ساخته می‌شوند تا ماندگاری قابل قبولی را از خود نشان دهند. بهتر است قیچی‌هایی را خریداری کنید که از تیتانیوم ساخته شده‌اند زیرا هم وزن کمتری دارند و هم در اثر مرور زمان زنگ نمی‌زنند.

ارگونومیک بودن قیچی و دسته‌ی آن

دسته قیچی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، پس از راحتی و ارگونومیک بودن آن به راحتی عبور نکنید. قیچی باید به گونه‌ی راحت در دست ما بدون کوچک‌ترین خستگی و آزار قرار بگیرد.
جنس دسته ، جنس روکش آن و اندازه‌ی آن با توجه به کاری که قرار است انجام دهیم ، از دیگر نکاتی است که باید در هنگام بررسی دسته‌های قیچی به آن توجه داشته باشیم.

وزن قیچی

وزن مهم‌ترین فاکتور در هنگام کار با ابزارآلات است. اگر وزن قیچی مناسب نباشد ، پس از مدتی کار کردن از قیچی خسته می‌شوید و حتی ممکن است مچ دست شما نیز در اثر مرور زمان آسیب ببیند.
وزن رابطه‌ی مستقیمی با جنس تیغه و دسته‌ی قیچی دارد.

 

قیچی شاخه زن دسته بلند

قیچی شاخه زن

نازکی و ضخامت شاخه

در هنگام خرید قیچی باغبانی باید به شاخه‌ای که قرار است آن قطع کنیم ، توجه داشته باشیم. برای شاخه‌هایی که ضخیم هستند باید از قیچی با دسته‌های بلند و برای شاخه‌های نازک و نرم از قیچی‌های دسته کوتاه استفاده کنیم.

ضربه گیری دسته

در هنگام بریدن و قطع کردن شاخه‌های ضخیم ممکن است به دست ما به صورت غیر منتظره ضربه‌ی محکمی وارد شود؛ پس همیشه سعی کنید قیچی را انتخاب و خریداری نمایید که دسته‌های آن قابلیت ضربه گیری داشته باشد.

قیمت قیچی باغبانی

قبل از خرید هر ابزاری باید بودجه‌ی خود را مشخص کنیم. قیچی‌های باغبانی متنوعی از برندهای معتبری همچون نووا ، اینکو ، واستر ، نکستول و … در بازار موجود هستند که سطح قیمتی آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. طبیعی است که هر چه کیفیت ساخت قیچی بالاتر باشد ، قیمت آن نیز به تبع بالاتر خواهد بود.

 

قیمت قیچی باغبانی بزرگ

قیمت قیچی باغبانی

گارانتی

در هنگام خرید هر وسیله و ابزاری ، گارانتی بسیار اهمیت دارد. سعی کنید قیچی‌هایی را خریداری نمایید که گارانتی داشته باشند تا در صورت بروز مشکل بتوانید به نمایندگی‌های آن برند مراجعه نمایید.

سخن پایانی

امید است با این مقاله و نکاتی ک در آن برای شما بیان کردیم ، بتوانید بهترین قیچی باغبانی را انتخاب و خریداری نمایید. اگر قصد خرید قیچی باغبانی دارید ، ما به شما قیچی باغبانی واستر ، قیچی باغبانی اینکو و قیچی باغبانی نووا را پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *