انبردست به انگلیسی و زبان های دیگر

انبردست به انگلیسی و زبان های دیگر

مقدمه 

اگر شما از جمله افرادی باشید که در حوزه‌ی ابزارآلات کار می‌کنید ، بهتر است به جز اصطلاحات فارسی ابزار آلات با معادل آن‌ها در زبان های دیگر نیز آشنایی کافی داشته باشید.
این آشنایی قدرت سرچ شما را در سایت‌های خارجی افزایش می‌دهد و اطلاعات شما را در زمینه‌ی آن ابزار خاص بالا می‌برد. برای مثال انبردست از جمله ابزارآلات دستی پر کاربرد است که بهتر است با معادل آن در زبان دیگر مثلا انبردست به انگلیسی و یا انبردست به ترکی آشنایی داشته باشید.
ما در این مقاله‌ی مجله‌ی ابزارلاین علاوه بر توضیحاتی راجع به انبردست از معادل آن در زبان‌های دیگر نیز با شما صحبت می‌کنیم.

خرید انبردست

انبردست

تعریف انبردست

انبردست همانند تمامی انبرها از دو اهرم با یک محور تشکیل شده است و برای انجام کارهای عمومی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انبردست را می‌توانیم به عنوان پرکاربردترین انبرها نام ببریم که از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
انسان‌ها از گذشته‌های دور و هزاران سال قبل از میلاد با فلزات کار می‌کردند و برای انجام کار با فلزاتی که درجه ی حرارتی بالایی داشتند ، از یک وسیله شبیه به انبردست برای نگه داشتن این فلزات و صفحات داغ استفاده می‌کردند. به طور کلی نمی‌توانیم یک زمان مشخص برای پیدایش و اختراع انبردست تعیین کنیم.
شکل‌های قدیمی تری که از انبردست در دسترس است از چوبی بودن این وسیله حکایت می‌کند که در طی مرور زمان برنزی و فولادی شدن این ابزار دستی را شاهد هستیم به طوری که امروزه همه‌ی انبردست ها بدنه‌ای فولادی دارند.
از انبردست ها می‌توان برای کارهای الکتریکی ، سیم کشی ، لوله کشی و حتی نعل کردن اسب استفاده کرد.
از جمله کاربردهای این انبر پرکاربرد می‌توانیم به بریدن انواع سیم و کابل ، نگه داشتن قطعات مختلف ، بیرون کشیدن میخ ، پیچ و ابزارهای اتصال دهنده‌ی این چنینی اشاره کنیم.

انبردست به زبان ترکی

انبردست به زبان انگليسي

معادل انبردست در زبان‌های گوناگون

انبردست به انگلیسی

در زبان انگلیسی انبردست را Pliers نام گذاری کرده‌اند.

انبردست به ترکی

Pense در زبان ترکی به معنی انبردست است.

انبردست به آلمانی

Zange معادل انبردست در زبان آلمانی است.

انبردست به فرانسوی

Pinces در زبان فرانسوی به معنی انبردست است.

انبردست به ایتالیایی

در زبان ایتالیایی انبردست را Pinze نام گذاری کرده‌اند.

انبردست به آلمانی

انبردستی به انگلیسی

نکاتی که باید در خصوص ترجمه انبردست به انگلیسی رعایت کنیم

  • اولین و مهم‌ترین نکته در خصوص ترجمه‌ هر کلمه‌ای این است که آن کلمه در چه متن یا محیطی به کار رفته است. برای مثال و در رابطه با ترجمه انبردست به انگلیسی باید این به این نکته توجه داشته باشیم که اصطلاح انبردست یک لفظ عامیانه است و یا یک اصطلاح رسمی و تخصصی ؟
  • اگر قصد ترجمه کردن متن تخصصی از انبردست را دارید ، حتما از دیکشنری تخصصی ابزارآلات استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا متن را سلیس تر و به متن اصلی نزدیک تر ، ترجمه کنید.
  • به طور کلی می‌توان گفت بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی و یا بالعکس در مباحث رسمی و تخصصی ، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع است.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *