مقایسه دریل شارژی با دریل برقی + معرفی 6 مدل دریل شارژی

مقایسه دریل شارژی با دریل برقی + معرفی 6 مدل دریل شارژی

تعریف دریل

دریل را می‌توانیم از ابزارهای برقی پرکاربرد نام ببریم که در مکان های مختلفی از جمله کارگاه ، تعمیرگاه ، مجتمع و حتی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی امروزه در اکثر جعبه ابزارهای صنعتی و خانگی ما یک مدل دریل مشاهده می‌کنیم که برای انجام کارهای مختلفی در دسترس قرار گرفته است.
همانطور که همه می‌دانیم دریل انواع مختلفی از جمله دریل چکشی ، دریل پیچ گوشتی ، دریل بتن کن و دریل گیربکسی دارد که همه ی آن‌ها به صورت برقی و شارژی موجود هستند.
آیا شما می‌دانید دریل شارژی با دریل برقی چه تفاوتی دارد ؟ برای مقایسه دریل شارژی با دریل برقی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی این دو دریل ، دریل‌های شارژی با کیفیت موجود در بازار را نیز به شما معرفی نماییم.
دریل ها برای سوراخکاری ، سنباده زنی ، تخریب سطوح ، باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند. از دریل های مختلف بسته به نوع کاربری خاصی که دارند، می‌توان بر روی مواد و مصالح مختلف از جمله چوب ، سنگ ، بتن و … استفاده کرد.
دریل از جمله ابزارآلات ساختمانی است که با استفاده از نیروی چرخشی ، سوراخ‌هایی با اندازه‌های مختلف را بر روی سطوح متفاوت ایجاد می‌کند. دریل‌ها بر اساس قدرت ، گشتاور ، سرعت و اندازه مدل‌ها و انواع گوناگونی دارند.
سیم برق ( در صورت برقی بودن دریل ) ، کلید روشن و خاموش ، کلید قفل کن سوییچ ، سه نظام اتومات یا سه نظام دستی ، کلید چپ گرد و راست گرد ، دسته نگهدارنده ، کلید تنظیم سرعت ، باطری ( در صورت شارژی بودن دریل ) ، خط کش عمق سنج ، آچار سه نظام و از اجزای اکثر دریل ها هستند.

تعریف دریل

دریل چیست

تعریف دریل شارژی و دریل برقی

دریل برقی

دریل‌های برقی ، از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دریل‌ها هستند که کاربرد‌های عمومی و صنعتی بسیار زیادی دارند. کاربرد این نوع دریل آنچنان گسترده است که از آن در کارخانه‌ها ، کارگاه‌های کوچک و بزرگ ، تعمیرگاه‌ها و حتی خانه‌ها و برای انجام کارهای عمومی استفاده می‌شود. این دریل‌ها بر اساس ولتاژ برق شهری یعنی 220 ولت کار می‌کنند. این دریل‌ها برای روشن شدن نیاز به اتصال به برق شهری دارند تا اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای آن یعنی موتور الکتریکی به کار بیفتد و نیروی برق را به نیروی چرخشی و مکانیکی تبدیل کند.
به طور کلی می‌توانیم دریل برقی را اینگونه تعریف کنیم که یک وسیله ی الکتریکی است که با چرخاندن مته باعث ایجاد سوراخ در جاهای مختلف از جمله چوب، سیمان، آهن و… می‌شود.
از مزایای دریل برقی نسبت به دریل شارژی می‌توانیم به وزن پایین آن اشاره کنیم. از دریل های برقی می توان بی وقفه استفاده کرد ، در حالی که میزان توانایی دریل‌های شارژی با از دست دادن شارژشان کمتر می‌شود.
راحتی در استفاده و قیمت پایین از دیگر ویژگی‌های دریل‌های برقی است.

خرید دریل برقی

دریل برقی

دریل شارژی

دریل شارژی ، امروزه از پرکاربردترین دریل هاست که جایگزین دریل‌های برقی قدیمی شده است. دلیل محبوبیت این دریل ، استفاده از آن در هر مکان و زمانی که دسترسی به نیروی برق نداریم ، می‌باشد. این دریل‌ها با استفاده از نیروی باطری کار می‌کنند.
قابل حمل بودن ، ابعاد کوچک ، قدرت بالا این نوع دریل و استفاده از آن در مکان‌های دور از برق شهری ، مزیتی برای این نوع از دریل‌ها محسوب می‌شود. باتری این دریل‌ها باتری لیتیومی می‌باشد و با شارژ دو ساعته ، می‌توانند مدت زمان زیادی برای ما کار کنند.
موتور دریل‌های شارژی معمولا موتور DC است که در عین کوچک بودن ، بسیار قدرتمند است. برخی دریل‌های شارژی همانند دریل‌های برقی ، از قابلیت چکشی نیز برخوردار هستند. البته این دریل‌ها قدرت کمتری نسبت به دریل‌های برقی دارند و نباید به طور مکرر آن‌ها را در حالت چکشی قرار داد.
کلید تنظیم سرعت بر روی اکثر دریل‌های شارژی طراحی و تعبیه شده است تا بر اساس نیاز بتوانیم سرعت دریل را به راحتی تنظیم کنیم. دریل‌های شارژی سرعت کمتری نسبت به دریل‌های برقی دارند و کار با آن‌ها نیز راحت‌تر است.
گیربکس دو سرعته از مزیت دریل‌های شارژی است. گیربکس دو سرعته این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم از دریل در دو حالت سرعتی و قدرتی استفاده کنیم.

خرید دریل شارژی

دریل شارژی

معرفی 6 مدل دریل شارژی باکیفیت موجود در بازار

دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت رونیکس مدل 8018

دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8018، یک دریل پیچ گوشتی شارژی با موتور قوی و گیربکس دو سرعته است که سه نظام اتومات 10 میلی‌متری سه‌تکه‌ی آن را به خوبی برای فعالیت‌های مختلف به گردش در می‌آورد. وضعیت اول گردش این دریل بازه‌ی سرعتی 0 تا 400 دور در دقیقه و وضعیت دوم آن، بازه‌ی سرعتی 0 تا 1350 دور در دقیقه را پوشش می‌دهد. این سرعت توسط کنترلر دیمر گازی قابل کنترل است.
از جمله مزیت‌های ویژه‌ی این دریل پیچ گوشتی، امکان گردش چپگرد و راستگرد است که بر کارایی این دریل افزوده است.
برای بستن پیچ‌ها نیز می‌توانید پیش از کار، گشتاور مورد نظرتان را با ترکمتر دریل، بر روی هریک از 18 حالت گشتاور تا حداکثر 30 نیوتون متر تنظیم کنید و به کار بپردازید. این دریل دارای قابلیت ضربه‌زنی چکشی است که آن را علاوه بر سوراخکاری چوب و فلزات، برای سوراخکاری مصالح نیز مهیا و آماده به کار کرده است.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت رونیکس مدل 8018

دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت رونیکس مدل 8018

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت رونیکس مدل 8012

این دریل سبک و خوشدست، دارای یک موتور قوی با گیربکس دو سرعته است که سه نظام اتومات 10 میلی‌متری دوتکه‌ی آن را به خوبی برای فعالیت‌های مختلف به گردش در می‌آورد. وضعیت اول گردش این دریل بازه‌ی سرعتی 0 تا 400 دور در دقیقه و وضعیت دوم آن، بازه‌ی سرعتی 0 تا 1350 دور در دقیقه را پوشش می‌دهد. این سرعت توسط کنترلر دیمر گازی قابل کنترل است.
این دریل شارژی به کلید راست گرد چپ گرد نیز مجهز شده است.
باتری لیتیوم یون دریل رونیکس 8012 با کمک شارژر سریع آن که دارای قطع‌کن هوشمند است در مدت 1.5 ساعت به خوبی شارژ شده و آماده به کار است.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت رونیکس مدل 8012

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت رونیکس مدل 8012

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 16 ولت رونیکس مدل 8616K

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی رونیکس مدل 8616K یک دریل قدرتمند سه کاره با قابلیت عملیات پیچ گوشتی، سوراخکاری و سوراخکاری چکشی با یک موتور صنعتی با گیر بکس دو دور است که قادر است در دور اول، سرعت گردش آزادی از 0 تا 400 دور در دقیقه و در دور دوم، سرعت بی بار 0 تا 1500 دور در دقیقه را ایجاد کند. تغییر وضعیت این دو دور با کلیدی که بر روی قسمت بالای دریل قرار گرفته امکان پذیر است.
این موتور به صورت ضد آب ساخته شده است که برای استفاده در شرایط مرطوب و بارانی بسیار مفید است.
دنده‌های قوی این یکی ویژگی خوب دیگر این ابزار شارژی دارا بودن ترمز الکتریک است؛ به این معنی که به محض رها کردن دکمه‌ی پاور، دریل از گردش می‌ایستد.
درباره‌ی سه نظام این دریل باید گفت که دارای یک سه نظام اتوماتیک قدرتمند 10 میلیمتری است که قادر است مته هایی از سایز بسیار کوچک تا سایز 10 را در درون خود با قدرت جای دهد.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 16 ولت رونیکس مدل 8616K

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 16 ولت رونیکس مدل 8616K

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20025

دریل پیچ گوشتی اینکو 20 ولت مدل CIDLI20025 یک دریل شارژی است که قادر است برای فعالیت های خانگی و صنعتی شما در انواع مشاغل نجاری، آهنگری، تاسیسات، ساخت و ساز و مونتاژ، سه عملکرد پیچ گوشتی، سوراخکاری و سوراخکاری چکشی را انجام دهد.
این دریل پیچ گوشتی شارژی قوی، دارای گیربکس دو سرعته است که تغییر وضعیت دور آن با کمک دکمه ی واقع شده بر روی قسمت سر دریل انجام پذیر است.
دو دور سرعت گردش بی بار این دریل در محدوده‌ی 0 تا 400 و 0 تا 1500 دور در دقیقه است.
این دریل یک دریل چکشی قدرتمند هم به حساب می آید و نرخ ضربه‌ی آن برای هر کدام از دو وضعیت گردشی آن در محدوده‌ی 0 تا 6000 و 0 تا 22500 ضربه در دقیقه است.
برای کارایی خوب و بهینه‌ی این دریل، یک باتری لیتیوم یون قوی به همراه یک عدد شارژر 21.5 ولت 16 وات 0.8 آمپر در نظر گرفته شده است و یک باتری یدک نیز همراه با آن قرار داده شده است.
ترکمتر این دریل که برای سه وضعیت عملکردی طراحی شده است دارای 1+1+18 حالت است و قادر است تا گشتاور حداکثری 45 نیوتون متر را ایجاد کند.
کلید اصلی این دریل یک کلید همراه با دیمر گازی سرعت است که تغییر سرعت گردش را از کم به زیاد، در هر دو دور دریل انجام می دهد.
این دریل شارژی به یک سه نظام اتوماتیک دو تکه 10 میلی متری مجهز است که قادر است مته ها و سر پیچ گوشتی هایی از قطر 0.8 تا 10 میلیمتر را بر روی خود سوار کند و به کار بپردازد.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20025

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20025

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت اینکو مدل CDLI1222

دریل پیچ گوشتی اینکو مدل CDLI1222 یک دریل باطری خور با ولتاژ 12 ولت است که قادر است با کمک موتور دو دور گردش خود، به سرعت گردش بی بار 0 تا 350 و 0 تا 1350 دور در دقیقه برسد. گشتاور بیشنه‌ی این دریل پیچ گوشتی اینکو برابر با 25 نیوتون متر است.
سه نظام این دریل 12 ولت خوش دست و زیبا، یک سه نظام اتوماتیک 10 میلی متری است که به میزان باز و بسته شدن دهانه، می توان مته هایی از قطر 0.8 تا 10 میلیمتر را بر روی آن بست و به سوراخکاری پرداخت.
این محصول مجهز به باتری 12 ولتی لیتیوم یونی 1.5 آمپری است که با شارژر همراه 13.5 ولت 12 وات 0.7 آمپر شارژ می شود و برای راحتی کار شما، دارای یک باتری یدک نیز هست.
از دیگر ویژگی این دریل قابلیت تنظیم سرعت گردش است که با کمک یک کلید چپ‌گرد و راست‌گرد انجام می گیرد.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت اینکو مدل CDLI1222

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت اینکو مدل CDLI1222

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20012

دریل شارژی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20012 یک دریل زیبای نارنجی رنگ با طراحی و ساخت ارگونومیک است که قادر است انواع فعالیت های شما را با سه کارایی پیچ گوشتی، سوراخکاری و سوراخکاری چکشی به انجام برساند.
این دریل شارژی مجهز به گیر بکس دو سرعته است و در هر یک از دو حالت گیربکس می تواند سرعت آزادی برابر با 0 تا 400 و 0 تا 1500 دور در دقیقه و نرخ ضربه ای برابر با 0 تا 6000 و 0 تا 22500 ضربه در دقیقه را ایجاد کند. این تغییر با کمک دیمر گازی سرعت انجام می گیرد.
برای راحتی کار شما در هنگام بستن انواع پیچ، یک ترکمتر 1+1+18 حالته بر روی این دریل قرار داده شده است و گشتاور ماکزیممی که این دستگاه ایجاد می کند برابر با 45 نیوتون متر است.
یک باتری لیتیوم یون همراه با باتری یدک و یک عدد شارژر 20 ولت 50 وات 2 آمپر در بسته بندی این دریل قرار گرفته است که یک پکیج کامل به شمار می رود.
کلید چپ‌گرد و راست‌گرد این دریل که بستن و باز کردن پیچ را به خوبی به انجام می رساند و نیز ترمز الکتریکی آن که پس از رها کردن دکمه‌ی سرعت، بلافاصله چرخش دریل را متوقف می کند، از ویژگی های خوب و ضروری این دریل و هر دریل پیچ گوشتی شارژی دیگری به شمار می رود.
از لحاظ سیستم ابزارگیر باید گفت که این دریل دارای یک سه نظام اتوماتیک 10 میلی متری است که قادر است مته ها و سر پیچ گوشتی هایی از قطر 0.8 تا 10 میلی متر را با قدرت بگیرد. این سه نظام به آسانی باز و بسته می شود.
این ابزار شارژی را برند آمریکایی اینکو منطبق با استاندارد CE اروپا در کشور چین تولید کرده است.

خرید دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20012

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت اینکو مدل CIDLI20012

سخن پایانی

باید گفت به طور کلی، خرید دریل شارژی برای افرادی که نیاز به قابلیت حرکت و انعطاف پذیری بیشتر دارند و کارهای سبک و متوسط را انجام می‌دهند، مناسب است؛ اما برای کارهای سنگین و مداوم، خرید دریل برقی با قدرت بیشتر گزینه بهتری است. قبل از خرید، بهتر است نیازها و موارد استفاده خود را مورد بررسی قرار داده و دریلی را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با نیازهای شما داشته باشد.

نظرات 2

  1. alemi گفت:

    بسیار مفید واقع شد.
    ممنونم

    1. الهام اسدی گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *