مقایسه قیچی های باغبانی + انواع قیچی باغبانی

مقایسه قیچی های باغبانی + انواع قیچی باغبانی

قیچی باغبانی چیست ؟

در هنگام انجام کارهای باغبانی و رسیدگی به گل ها و گیاهان به ابزارهای مخصوص باغبانی نیاز داریم تا هم از آسیب رسیدن به گل ها و گیاهانمان جلوگیری کنیم و هم کار خود را با سرعت بیشتری پیش ببریم. اگر شما باغدار هستید و یا به گل ها و گیاهان علاقه دارید ، با داشتن یک قیچی باغبانی خوب می‌توانید شاخه و برگ های اضافی را از بین ببرید.
به طور کلی طبیعت و چشم انداز گل‌ها و گیاهان همیشه باعث شادی و سلامتی انسان می‌شود و این طراوت و تازگی هر آدمی را به نگهداری گل‌ها و گیاهان مشتاق و علاقه مند می‌کند. از طرفی ، کسانی هم هستند که حرفه‌ و تخصص آن‌ها باغبانی و باغداری است.
امروزه انواع ابزار آلات باغبانی جدید و متنوعی وارد بازار شده است که بر حسب نیاز خودمان می‌توانیم این ابزارها را خریداری نماییم. انتخاب ابزار مناسب سرعت ما را در هنگام انجام کارهای باغبانی افزایش می‌دهد . قیچی باغبانی یکی از این ابزارهای مخصوص است که انواع مختلفی دارد و همه‌ی مدل های مختلف آن تقریبا کاری مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند. البته لازم به ذکر است ابزارهای باغبانی صرفا مخصوص باغبانان و باغداران نیست و همه‌ی ما برای رسیدگی به کوچک‌ترین گلدان خانه‌ی خود نیز به این ابزارها نیاز پیدا خواهیم کرد.

خرید قیچی باغبانی

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی همانند تمام قیچی ها ، از یک دسته ساخته شده است که حکم اهرم را دارد و دو لبه‌ی فلزی برای قطع کردن شاخ و برگ درختان دارد، که به دسته‌ی آن متصل شده است. قیچی باغبانی شمشاد زن ، قیچی شاخه زن ، قیچی میوه چینی ، قیچی پیوند زدنی و … همگی از انواع قیچی باغبانی هستند که در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. ما در این مقاله به مقایسه قیچی های باغبانی و معرفی قیچی های باکیفیت موجود در بازار پرداخته ایم.
به طور کلی، قیچی باغبانی یک وسیله ی کاربردی برای تمام علاقمندان به پرورش گل و گیاه، باغداران، یا گلخانه داران و هر کسی است که در اطراف خود با گیاهان سر و کار دارد. کاربرد اصلی قیچی باغبانی در بریدن شاخه ها و مرتب کردن درختان و به نوعی هرس و اصلاح گیاهان، تهیه قلمه و پیوند، چیدن میوه ها و گل ها و اموری از این دست می باشد.

خرید قیچی های باغبانی

قیچی های باغبانی

ساختار قیچی باغبانی

مهمترین قسمت یک قیچی باغبانی تیغه‌ی آن است. تیغه‌های قیچی های موجود در بازار معمولا از آلیاژهای فولاد و یا تیتانیوم ساخته می شوند. تیغه‌های فولادی که معمولا به صورت ضد زنگ ساخته می شوند، پس از مدتی کار کردن و پس تیز کردن های مکرر، در برابر زنگ زدگی ناشی از رطوبت آسیب پذیر خواهند شد زیرا با تیز کردن تیغه، روکش آن به مرور از میان خواهد رفت. تیغه‌های تیتانیومی قیمت بیشتری دارند زیرا مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارند، سبک‌تر هستند و دوام بیشتری دارند.
قسمت مهم بعدی در قیچی باغبانی، دسته های آن و فرم و جنس آنهاست. دسته ها لازم است به صورت ارگونومیک ساخته شده باشند تا در فعالیت های طولانی مدت، باعث خستگی دست نشوند و نیز از دستگیره هایی با جنس های مطلوب برخوردار باشند که در حین کار، در برابر تعریق دست و نیز در مقابل لغزش در دست مقاومت کند تا از بازدهی کار ما کم نکند.

خرید انواع قیچی باغبانی

انواع قیچی باغبانی

انواع قیچی باغبانی کدام است؟

از انواع قیچی باغبانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیچی میوه چینی

قیچی میوه چین ، نوعی قیچی باغبانی است که از آن برای برداشت و چیدن میوه های مختلف از روی درختان و بوته‌ها برای باغداران و عامه‌ی دیگر مردم استفاده می‌شود. قیچی‌های میوه چینی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به شاخه‌ی نرم درختان و بافت میوه آسیب نمی‌زنند.

قیچی چمن زن

چمن همانند تمامی گل‌ها و گیاهان برای حفظ شادابی و تازگی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.
قیچی چمن زنی یکی از انواع قیچی باغبانی است که برای هرس و کوتاه کردن ساقه‌ی بلند چمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید قیچی شمشاد زن

قیچی شمشاد زن

قیچی شمشاد زن

این نوع قیچی باغبانی را می‌توایم جزو مهم ترین ابزارهای هرس کاری و آرایش و پیرایش توده های گیاهی بدانیم. برای کار در باغ و باغچه، تیغه های تیز و برنده‌ی این نوع قیچی می‌تواند هر شکلی را بر روی دسته‌ی شمشادها و دیگر گیاهان زینتی به وجود بیاورد. تیغه های قیچی شمشادزن معمولا از فولاد مقاوم ضد زنگ ساخته می شوند که جزو مواد بادوام و مناسب برای چنین فعالیتی هستند.

قیچی شاخه زن 

قیچی سرشاخه زن یک نوع قیچی باغبانی است که به دسته های بلندتری نسبت به سایر قیچی ها مجهز شده است و برای قطع کردن و بریدن شاخه هایی که در ارتفاع بالاتر قرار گرفته‌اند و دست کاربر در حالت عادی به آن ها نمی‌رسد کاربرد دارد. پس برای هرس مناطق دور از دسترس گیاهان و درختان بهتر است از قیچی شاخه زن دسته بلند استفاده کنیم تا هم دسترسی راحت تری داشته باشیم و هم نیروی بیشتری به شاخه های با قطر بیشتر وارد کنیم.
برخی از قیچی های سر شاخه زن به صورت دسته تلسکوپی یا دسته جمع شو ساخته می‌شوند یعنی با بیرون کشیدن قسمتی از دسته، طول آن برای هرس کردن شاخه های بالایی افزایش می‌یابد.

نگهداری قیچی باغبانی

نگهداری از قیچی باغبانی

روش‌های نگهداری و محافظت از قیچی باغبانی

برای تیز نگه داشتن تیغه‌ی قیچی باغبانی باید نکاتی را رعایت کنیم :
پیش از همه باید قیچی مناسبی از یک برند معتبر که کیفیت خوبی دارد انتخاب کنیم. جنس آلیاژی که تیغه قیچی از آن درست شده اهمیت زیادی دارد. البته این نکته را فراموش نکنیم که قیمت قیچی باغبانی خوب در بازار در سطح بالاتری قرار دارد.
بعد از هر بار استفاده از قیچی باید آن را روغنکاری کنیم.
برای جلوگیری از کند شدن تیغه‌های قیچی، باید از بریدن شاخه‌های خشک و قدیمی اجتناب کنیم.
اگر با قیچی باغبانی خود شاخه‌های دارای صمغ را هرس کرده‌ایم ، باید بلافاصله بعد از استفاده ، تیغه ها را با مواد شوینده پاک کنیم.
از فرو بردن قیچی در خاک و برخورد آن با گرد و خاک پرهیز کنیم ، زیرا در اثر مرور زمان باعث خرابی و کندی آن خواهد شد.
قیچی های باغبانی تا قطر محدودی را قادر به بریدن هستند لذا برای بریدن شاخه های بسیار بزرگ باید از اره باغبانی استفاده کرد. فشار بیش از حد به قیچی و یا کج کردن جهت برش، به قیچی لطمه وارد خواهد کرد و آن را از کاربری اصلی آن دور خواهد نمود.

در هنگام بستن قیچی باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که تیغه ها به طور بر روی هم قرار بگیرند و چفت شوند.

بهترین برند قیچی باغبانی

بهترین مارک قیچی باغبانی

معرفی 5 مدل قیچی باغبانی با کیفیت

قیچی چمن زن اینکو مدل HPS3401 سایز 13 اینچ

قیچی چمن زن اینکو مدل HPS3401 سایز 13 اینچ یک قیچی به طول کلی 340 است.
این قیچی باغبانی به دو تیغه‌ی فولادی ضد زنگ مجهز شده است که تیغه‌ی بالایی برای جلوگیری از چسبیدن چمن‌ها به آن با روکش نچسبی به طور کامل پوشانده شده است. سطح هر دو تیغه برای افزایش کارایی و انجام بهینه‌ی کارهای چمن زنی، تحت عملیات سخت کاری قرار گرفته است.
تیغه‌ی بالایی این قیچی باغبانی اینکو، به طول 16 سانتی‌متر و تیغه‌ی پایینی آن به طول 18 سانتی‌متر ساخته شده اند.
از مزیت‌های این قیچی چمن زنی می‌توانیم به قفل قدرتمند آن اشاره کنیم که امنیت بالایی را برای کاربر در زمان‌هایی که قیچی در حال استفاده نیست فراهم آورده است.
تیغه‌های این قیچی را می‌توان به صورت 340 درجه چرخاند و تیغه‌ها را در زاویه‌های دلخواه به صورت افقی ، عمودی و زاویه دار تنظیم کرد و بیشترین کارایی را از آن دریافت نمود.
حالت افقی تیغه برای کوتاه کردن چمن، حالت عمودی برای کوتاه کردن لبه های چمن و حالت زاویه دار تیغه ها برای چیدن گیاه در مناطق سخت با دسترسی دشوار کاربرد دارد.

قیمت قیچی باغبانی اینکو

قیچی باغبانی اینکو

قیچی باغبانی نووا مدل NTS-2310 سایز 8.5 اینچ

قیچی باغبانی نووا مدل nts-2310 سایز 8.5 اینچ، با دسته‌ی 21.5 سانتی متری و تیغه‌ی 5.5 سانتی متری خود، به گونه ای طراحی شده است که یک برش صاف و بی عیب را برای شما رقم بزند.
دوام تیغه های قیچی باغبانی نووا 2310 از جنس آن یعنی فولاد سخت کاری شده و حرارت دیده شده با روکش تفلون کاملا نمایان است و این فاکتوری است که در ساخت آن به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.
دسته های ارگونومیک این قیچی، حاصل آلومینیم به همراه پوشش PVC هستند.

خرید قیچی باغبانی نووا

قیچی باغبانی نووا

قیچی شاخه زن رونیکس مدل RH-3115

قیچی باغبانی شاخه زن رونیکس مدل 3115 ، یک قیچی هرس باغبانی 71 سانتی متری با تیغه‌های فولادی بسیار تیز و برنده‌ به طول 14 سانتی متر است که به روش دراپ فورج تولید شده و به گونه ای طراحی و ساخته شده که قابلیت برش شاخه های در ارتفاع بالاتر و برش آسان شاخه ¬هایی با ضخامت کمتر از 3 سانتی¬متر را داشته باشد.
این قیچی شاخه زن ، مجهز به دسته‌ی ارگونومیک مخصوص از جنس ABS یا پی وی سی است که با مقاومت بالای خود برای جلوگیری از خستگی دست شما در فعالیت‌های دراز مدت بسیار مناسب است.
این ابزار باغبانی 1176 گرمی با دسته‌هایی به طول 57 سانتی متر، ساخت کشور تایوان است.

خرید قیچی باغبانی رونیکس

قیچی باغبانی رونیکس

قیچی شمشاد زن دسته ثابت نووا مدل NTS 2380

قیچی شمشاد زن نووا مدل NTS 2380، دارای بدنه سخت کاری شده و حرارت دهی شده و مجهز به تیغه هایی از جنس فولاد کربنی S50C است که برای کاربری بهتر ، به صورت موج دار ساخته شده‌اند.
تیغه بالایی این قیچی دارای روکش تفلون مشکی است تا در هنگام هرس کردن، شمشادها و گیاهان به سطح تیغه نچسبند و کار کاربر با سرعت عمل بیشتری پیش رود و تیغه پایینی نیز با کروم روکش شده است. طول این تیغه های باکیفیت با قدرت برندگی بالا، برابر با 23 سانتی‌متر است.
دسته‌های بیضی شکل این شمشاد زن دستی نووا از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده اند که دو دستگیره با روکش پلاستیک ترکیبی از PP و TPR با طراحی ارگونومیک، برای راحتی و جلوگیری از خستگی دست شما در هنگام استفاده و کار طولانی مدت، بر روی این دو دسته قرار داده شده است.
طول کلی دسته ها برابر با 33 سانتی‌متر و طول دستگیره‌های پلاستیکی آن برابر با 15 سانتی‌متر است.

خرید قیچی باغبانی نووا

قیچی باغبانی نووا

قیچی باغبانی واستر مدل V-6

تیغه‌ی بالایی این قیچی واستر v6 از فولاد SK-5 کربن بالا ساخته شده است که با پوشش تفلون PTFE نچسب به طور کامل روکش شده است. تیغه‌ی پایینی قیچی نیز از فولاد کربن متوسط 50C به صورت دندانه دار ساخته شده است و با کروم سخت روکش داده شده است. طول تیغه‌ی این قیچی برابر با 5 سانتیمتر است.
درباره‌ی دسته‌ی این قیچی باید گفت که از جنس آلومینیوم ساخته شده است و در قسمت دستگیره‌ با روکش PVC پوشش داده شده است.
و مکانیزم اهرمی این قیچی به گونه ای طراحی شده است که بریدن اجسام را با سرعت خوب و نرمی مناسب را به انجام برساند.
هنگامی که از این قیچی استفاده نمی کنید می توانید با کمک قفل تیغه آن را ببندید تا از آسیب دیدن جلوگیری به عمل آورید.

قیمت قیچی باغبانی واستر

قیچی باغبانی واستر

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *