مقایسه ترازهای لیزری + معرفی چند مدل تراز با کیفیت

مقایسه ترازهای لیزری + معرفی چند مدل تراز با کیفیت

تراز لیزری چیست ؟

قبل از پرداختن به مبحث مقایسه‌ ترازهای لیزری ، بهتر است ابتدا این ابزار اندازه گیری پرکاربرد را بشناسیم. با رشد علوم طراحی و معماری ،استفاده از ابزارآلات قدیمی نظیر شاقول ، جای خود را به ابزاری جدید همانند تراز لیزری داده است.
تراز لیزری در واقع یکی از ابزارآلات اندازه گیری است که از آن برای تراز نمودن ، ایجاد و سنجش شیب ، عمود کردن سطوح مختلف و کارهایی از این قبیل استفاده می‌شود.
تراز لیزری در واقع با استفاده از نور لیزر و بدون نیاز به سیم یا نخ ، کار تراز کردن را با دقت بسیار بالا و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. تراز لیزری با استفاده از اشعه ی لیزر و امتداد نشانگر لیزری در راستای خط های قائم ( Y ) و افق ( X ) عملیات تراز اتوماتیک و خودکار را انجام می‌دهد.
پرتوهای خروجی این دستگاه به صورت دو خط تراز عمود برهم ، یکی در راستای افقی و خط دیگر در راستای عمودی بوده که نسبت به هم زاویه قائم یا 90 درجه را تشکیل می‌دهند. محل برخورد یا تلاقی این دو خط ، نقطه های شاقولی را در مقابل دستگاه تشکیل می‌دهند. کلیه این نقاط تشکیل ‌شده دو به دو ، نسبت به یکدیگر عمود هستند.
تراز های لیزری که به ویژگی خود ترازی مجهز هستند ، قادرند در صورتی که محل قرارگیری آن ها تراز نباشد، تا زاویه ای معین خود را تراز کنند ، ولی در صورتی که توانایی خود ترازی نداشته باشند با استفاده از تراز حبابی موجود روی دستگاه ، آن را تراز می کنند.

قیمت انواع تراز لیزری

انواع تراز لیزری

انواع تراز لیزری

تراز نقطه ای یا تراز نقطه ثابت

از ساده ترین و پایه ای ترین نوع ترازها می‌توانیم به تراز نقطه ثابت اشاره کنیم که برای ساخت و سازهای محدود و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراز لیزری چرخشی

در این مدل تراز ، یک نقطه حول محور می‌چرخد و با سرعت بالا خطوط تراز را مشخص می‌کند. این ترازها برای بردهای 1000 متر و بالاتر مناسب‌اند. نور لیزر این نوع ترازها سبز رنگ است و معمولا قیمت بالاتری نسبت به ترازهای ثابت دارند و برای پروژه‌های پیچیده ، در مکان‌های بزرگ کارایی دارند.

تراز ثابت

این نوع تراز که برای بردهای کمتر از 60 متر مورد استفاده قرار می‌گیرد با ایجاد خطوط ، کار تراز کردن را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است این ترازها نسبت به ترازهای نقطه ثابت گران تر هستند و دوام آن‌ها نیز بیشتر است.

کاربرد های تراز لیزری

کاربرد تراز لیزری

کاربرد تراز لیزری

بیشترین کاربرد ترازها در کارهای عمرانی و ساختمانی از قبیل ساخت و ساز و یا کارهای مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و از این قبیل موارد است.
به طور کلی از کاربرد ترازها می‌توانیم به چسباندن کاغذ دیواری ، نصب و تراز نمودن ستون ، پارتیشن بندی و ساخت دیوارهای کاذب ، نصب انواع کاشی و سرامیک ، نصب پنجره ، نصب کلید و پریز ، نصب کابینت و کمد ، اجرای راه پله و مجموعه فعالیت های دکوراسیون اشاره کنیم.

مشاوره خرید تراز لیزری

راهنمای خرید تراز لیزری

راهنمای خرید تراز لیزری

در هنگام خرید تراز لیزری و انواع آن ، لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهیم و به آن‌ها توجه کنیم. از جمله‌ی این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

نوع لیزر

لیزرهای با کلاس پایین تر از لحاظ ایمنی ، آسیبی به چشم ما نمی‌رسانند. به طور کلی هرچه کلاس لیزر بالاتر باشد ، خطرات بیشتری برای ما دارد. لیزرهای کلاس 1 ایمن ترین لیزرها هستند و نور آن‌ها فاقد تابش پرتوی خطرناک است.
لیزر کلاس 2 از لحاظ ایمنی نسبت به لیزر کلاس 1 ، پایین تر است و تنها زمانی خطرناک است که به صورت مستقیم با چشم برخورد داشته باشد.

رنگ لیزر

تراز لیزری با نور سبز برای انجام پروژه‌های ساختمانی که نیازمند قدرت بیشتر و بالاتر اشعه لیزر جهت تراز کردن هستند ، بسیار مناسب و کاراست.
تراز لیزری با نور قرمز از رایج‌ترین نوع رنگ لیزر است که قیمت کمتری هم دارد و برای پروژه‌های داخلی قابل استفاده است.
ترازهای نور سبز نسبت به ترازهای نور قرمز قیمت بالاتری دارند.

تراز دقت بالا

دقت تراز لیزری

دقت لیزر

هر چقدر دقت خط یک لیزر بالاتر باشد ، آن دستگاه کاراتر و با کیفیت است. قیمت ترازهایی که دقت آ‌ن ها بسیار بالاست ، در سطوح قیمتی بالاتری نیز قرار گرفته‌اند.

دامنه خود ترازی

این ویژگی میزان زاویه خودترازی نسبت به سطحی که دستگاه روی آن قرار دارد را نشان می‌دهد. هر چقدر دامنه خودترازی بیشتر باشد، تراز می‌تواند در سطوح شیبدار خود را بهتر تراز کند.

میزان مصرف باطری

به طور کلی هر چقدر تعداد باتری های یک تراز بیشتر باشد ، کاربرد آن هم طولانی تر است و در مدت زمانی طولانی تری بدون نگرانی از خاموش شدن دستگاه ، می‌توان از آن استفاده نمود.

کیف حمل

داشتن کیف حمل در ترازهای لیزری مشخصه‌ی مهمی است که در هنگام خرید تراز ، باید به آن توجه کافی داشته باشید.
کیف حمل از ضربه وارد شدن به دستگاه در حین حمل و نقل آن به خوبی جلوگیری می‌کند.

بهترین تراز لیزری بازار

بهترین تراز لیزری

معرفی 4 مدل تراز لیزری باکیفیت موجود در بازار

تراز لیزری 360 درجه رونیکس مدل RH-9502

تراز لیزری رونیکس rh-9502، با دقت ±0.2 میلی‌متر، دارای قابلیت خود ترازی اتوماتیک و دقت بالا همراه با عملکرد سریع است و در جهت دلخواه، به صورت خطوط اریب یا قائم، عملکردی بسیار مناسب دارد.
این دستگاه دارای یک پایه‌ی آهنربایی ویژه و مخصوص به خود برای اتصال به تکیه گاه های فلزی و یک گیره‌ی پیشرفته ‌برای اتصال به دیوار و اشیای غیر فلزی است و این قابلیت را داراست تا بر روی انواع سه پایه‌های مهندسی، عکاسی، دیوار، نبشی و دیوار آهنی نصب شود.سایز رزوه سه پایه‌ی این تراز، 1/4 اینچ است.
قابلیت تابش پرتوهای لیزر تراز لیزری رونیکس 9502، در راستای افق 360 درجه و در راستای عمود، 120 درجه است و شرایط دمایی کارکردی آن که می‌بایست مد نظر قرار بگیرد، بازه‌ی دمایی 10- تا 50 سانتیگراد می‌باشد.
دامنه‌ی خود تراز این دستگاه، ± 3.5 درجه و برد آن 15 متر است
این دستگاه از لیزر کلاس 2 بهره می‌برد و زمان کار مداوم دیودهای آن تا 8 ساعت است.
این دستگاه به همراه چهار عدد باتری قلمی، یک پایه آهنربایی و گیره دیواری، در یک کیف BMC مرغوب ضدضربه‌ به شما تقدیم خواهد شد.

خرید تراز لیزری رونیکس

تراز لیزری رونیکس

تراز لیزری خطی رونیکس مدل RH-9500

تراز لیزری دو خط رونیکس rh-9500، دارای قابلیت خود ترازی اتوماتیک و دقت بالا همراه با عملکرد سریع است.
این دستگاه دارای یک پایه‌ی آهنربایی ویژه و مخصوص به خود برای اتصال به تکیه گاه های فلزی و یک گیره‌ی پیشرفته ‌برای اتصال به دیوار و اشیای غیر فلزی است و این قابلیت را داراست تا بر روی سه پایه نصب شود. سایز رزوه سه پایه‌ی این تراز، 1/4 اینچ است.
میزان دقت خطوط افقی این تراز لیزری دو خط رونیکس، 2+/- میلیمتر در هر 5 متر و میزان دقت خطوط عمودی آن، 2.5+/- میلیمتر در هر 5 متر است. شرایط دمایی کارکردی آن که می‌بایست مد نظر قرار بگیرد، بازه‌ی دمایی -10 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتیگراد و شرایط دمایی نگهداری آن، در بازه‌ی -20 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد می‌باشد.
دامنه‌ی خود تراز این دستگاه، 0.5° +/- 4° است و برد آن 10 متر است که در صورت استفاده از گیرنده‌ی دستی، تا فاصله‌ی 50 متر قابل افزایش است.
این دستگاه از لیزر 635 نانومتر کلاس لیزر 2 بهره می‌برد.
زمان کار مداوم دیودهای تراز لیزری دو خط rh-9500 رونیکس ، 8 ساعت است و باطری این دستگاه امکان کارکرد با طول عمر مداوم 20 ساعته را داراست.
این دستگاه به همراه سه عدد باتری سایز AA، پایه‌ی آهنربایی، گیره‌ی دیواری و دستورالعمل کاربر، در یک کیف BMC مرغوب ضدضربه‌ به شما تقدیم خواهد شد.

خرید تراز لیزری رونیکس

تراز لیزری رونیکس

تراز لیزری اینکو مدل HLL156508

تراز لیزری اینکو مدل HLL156508 ، یک تراز 180 درجه است که با دو خط افقی و عمودی قادر است در دو سطح عمود بر هم به خوبی کار کند و قابلیت تنظیم نور لیزر در خط افق و عمود در زاویه 180 درجه‌ را دارد.
نوع لیزر این تراز از Class 2 است و قدرت نور آن کمتر از 1 میلی وات می باشد
طول موج لیزر این تراز برابر با 635 نانومتر است و این نور تا برد 15 متر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
سیستم خود تراز این دستگاه از نوع اتوماتیک یا سیستم پاندولی هوشمند است که پس از اتصال به سطوح برای تراز بندی، با دقت و سرعت بسیار بالا، وضعیت های غیر تراز را نشان می دهد. این فرایند در مدت زمان بسیار مناسبی انجام می شود و کمتر از 4 ثانیه به طول می انجامد.
دقت این تراز اینکو برابر با 1.5+- میلی متر در 5 متر، دقت خطی آن نیز برابر با 1.5+- میلی متر در 5 متر و دامنه‌ی تراز لیزر این دستگاه کمتر از 4 درجه است.
این دستگاه برای راحتی کار شما در یک کیف برزنتی با کیفیت ارائه شده است.

قیمت تراز لیزری اینکو

تراز لیزری اینکو

تراز لیزری خطی نووا مدل NTL 2660

تراز لیزری نووا مدل ntl-2660، یک تراز لیزری و یک ابزار اندازه گیری با دقت بالاست که توانایی تراز بندی را به صورت عمودی و افقی دارد.
این تراز لیزری نووا به کلید خاموش و روشن و کلید خاموش و روشن پالس مجهز شده است که این کلید خاموش و روشن توانایی قفل کردن زاویه خط لیزر را نیز داراست.
سه عدد چراغ نشانگر این دستگاه ، وضعیت باطری ، قفل تراز و خاموش و روشن بودن پالس را به خوبی نمایش می‌دهند.
شرکت نووا، همراه با این دستگاه یک عدد پایه آهنربایی، یک عدد گیره دیواری، 4 عدد باطری قلمی AA با ولتاژ 1.5 ولت و صفحه لیزر ( گیرنده دستی ) نیز عرضه کرده است. سایز رزوه پایه این دستگاه 1/4 و 5/8 اینچ است.
برد این دستگاه 20 متر است که در زمان استفاده از گیرنده‌ی دستی تا 60 متر نیز می‌رسد. این تراز دارای دقت 2 میلیمتر بر 5 متر در حالت افقی و 2 میلیمتر بر 5 متر در حالت عمودی است.
از ویژگی های لیزر این تراز، داشتن کلاس 2 است که دارای دیود لیزری 635 نانومتر است.
محدوده درجه حرارت کارکرد این دستگاه از منفی 10 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتیگراد است و در بازه‌ی درجه حرارت منفی 20 تا 60 درجه می‌توان از این دستگاه نگهداری کرد.
حداکثر زمانی که این دستگاه به وسیله باطری های خود به طور مداوم می تواند روشن بماند و کارا و قابل استفاده باشد 10 ساعت است.
تراز لیزری نوا 2660، در یک جعبه حمل بسیار مستحکم و ضد ضربه قرار داده شده است.

خرید تراز لیزری نووا

تراز لیزری نووا

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *