پیچ گوشتی ساعتی چیست + معرفی 5 مدل بهترین پیچ گوشتی ساعتی

پیچ گوشتی ساعتی چیست + معرفی 5 مدل بهترین پیچ گوشتی ساعتی

پیچ گوشتی به عنوان پر کاربردترین ابزار دستی

پیچ گوشتی پرکاربردترین ابزار دستی است که هر کس با هر شغل و شرایط، در خانه، محل کار، کارگاه، اتومبیل و یا هر مکان دیگری، از حداقل یک یا چند نوع از آن نگهداری می کند.
پیچ گوشتی ها چند نوع کلی دارند از جمله : پیچ گوشتی دوسو ، پیچ گوشتی چهارسو و پیچ گوشتی ساعتی که برای وظایف ظریفی مثل تعمیرات موبایل، ساعت و وسایل خاص به کار می رود.
هر کدام از پیچ گوشتی ها برای انجام بهتر وظایف خود و بالا بردن کارایی، می توانند دارای خاصیت های مفیدی باشند و در دسته های مختلفی قرار بگیرند؛ از جمله پیچ گوشتی ضربه خور ، پیچ گوشتی مغناطیسی یا پیچ گوشتی دارای سری آهنربایی ، پیچ گوشتی آچار خور ، پیچ گوشتی عصایی و پیچ گوشتی با قابلیت تعویض سری یا پیچ گوشتی با سری قابل تعویض؛ هر کدام از این ویژگی هایی که شرکت های سازنده ابزار به عنوان قابلیت های اضافه بر روی پیچ گوشتی های ساده قرار می دهند، باعث می‌شود تا ارزش و کارایی ابزار بالاتر رود.

خرید پیچ گوشتی

پیچ گوشتی

قیمت پیچ گوشتی دوسو و چهارسو به کیفیت دو قسمت اصلی آن ، یعنی میله و دسته بستگی دارد. توصیه‌ی ابزارلاین این است که برای کاربردهای مختلف، بهتر است پیچ گوشتیی را انتخاب کنیم که تیغه یا میله اش از جنس آلیاژ فولاد کروم وانادیوم باشد و نوک آن دارای خاصیت آهنربایی یا مگنتیک باشد تا به خوبی به پیچ بچسبد. اگر هم پیچ گوشتی ضربه خور انتخاب می کنیم، بهتر است میله‌ی آن تا انتها و به داخل دسته هم کشیده شده باشد. دسته ابزار هم بهتر است نرم یا سیلیکونی باشد تا در دست شما نلغزد و دست را آزاد ندهد.
امروزه با توجه به گسترش استفاده از وسایل الکترونیک ، پیچ گوشتی‌های ساعتی به یک ابزار ضروری در جعبه های ابزار ما تبدیل شده ‌اند به گونه ای که در اکثر جعبه های ابزار عمومی و صنعتی یک نمونه از آن را پیدا خواهیم کرد. ما در این مقاله‌ی مجله‌ی ابزارلاین کوشیده ایم تا شما را با این نوع از پیچ گوشتی و کاربردهای آن آشنا کنیم.

تعریف پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ساعتی چیست

پیچ گوشتی ساعتی چیست؟

همانطور که همگان می‌دانیم به پیچ گوشتی‌های کوچکی که برای باز کردن پیچ‌های ریز استفاده می‌شود، پیچ گوشتی ساعتی گفته می‌شود.
پیچ گوشتی ساعتی برخلاف پیچ گوشتی‌ معمولی از ساختار ظریف تر و نازک تری بهره می‌برد.
همانطور که در بالا نیز به این مطلب اشاره کردیم ، پیچ گوشتی ساعتی برای بسیاری از افراد به ابزاری تقریبا اساسی تبدیل شده است.
از انواع پیچ گوشتی ساعتی بیشتر برای انجام تعمیرات ساعت و سایر کارهایی که به ظرافت و دقت زیادی نیاز دارد ، استفاده می‌شود. از جمله‌ی این کارهای ظریف می‌توانیم به تعمیر ساعت، تنظیم پیچ دسته عینک، جدا کردن یا مونتاژ یک مبلمان یا کارهای مشابه اشاره کنیم.
پیچ گوشتی های ساعتی ساختار بسیار کوچک ، حساس و ظریفی دارند ، به گونه‌ای که هنگام کار با آنها باید دقت زیادی به خرج داد.
از تفاوت های اصلی پیچ گوشتی های ساعتی با دیگر پیچ گوشتی ها می‌توانیم به اندازه‌ی آن‌ها اشاره کنیم. اندازه‌ی یک پیچ گوشتی ساعتی حداکثر 10 سانتی متر است و این ویژگی همان چیزی است که به راحتی مدیریت و کنترل این پیچ گوشتی را آسان می کند.
انتهای پیچ گوشتی های ساعتی می‌چرخد و به همین دلیل می‌توان با انگشت اشاره آن بخش را هم گرفت و کنترل بیشتری روی پیچ گوشتی داشت. با این ویژگی می‌توانید میزان فشار وارده بر پیچ را به خوبی کنترل کنید.

استفاده از پیچ گوشتی ساعتی

استفاده از پیچ گوشتی

نکات مهم استفاده از پیچ گوشتی ساعتی

قبل از استفاده از پیچ گوشتی های ساعتی نکات بسیار مهمی وجود دارد که بهتر است از آن اطلاع داشته باشیم.
1. قطعه‌ی مورد تعمیر را نباید در دست نگه داریم ، زیرا ممکن است پیچ گوشتی بر روی کار بلغزد و به دست ما آسیب بزند.
2. . دسته‌ی پیچ گوشتی باید عایق باشد، تا به راحتی و با ایمنی بالا با وسایلی که جریان برق از آن‌ها عبور می‌کند کار کنیم.
3. از پیچ گوشتی های ساعتی که آسیب دیده اند ، به هیچ عنوان استفاده نکنیم.
4. پیچ گوشتی نباید به عنوان اهرم استفاده شود، نه تنها به دلیل اینکه بسیار کوچک است بلکه به این دلیل که ممکن است پیچ گوشتی بشکند یا به نوک آن صدمه وارد شود.
5. همیشه باید پیچ گوشتی مناسب برای هر پیچ را انتخاب کرد، به عبارتی سایز پیچ گوشتی باید با سایز پیچ یکسان باشد.

خرید پیچ گوشتی ساعتی

انواع پیچ گوشتی ساعتی

خرید پیچ گوشتی ساعتی

حال که با پیچ گوشتی ساعتی و کاربردهای آن آشنا شدید ، می‌توانید یک پیچ گوشتی ساعتی مناسب و با کیفیت را انتخاب و خریداری نمایید. انواع پیچ گوشتی ساعتی با کیفیت در وب سایت فروشگاهی ابزارلاین جهت فروش عرضه شده است ، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

قیمت پیچ گوشتی ساعتی

بهترین پیچ گوشتی ساعتی

معرفی 5 مدل بهترین پیچ گوشتی ساعتی

مجموعه 9 عددی پیچ گوشتی ساعتی اینکو مدل AKISD0901

ست 9 عددی پیچ گوشتی اینکو مدل AKISD0901 از سری پیچ گوشتی‌های مجموعه‌ای است که شرکت معتبر اینکو تولید و روانه بازار کرده است.
سری‌های این پیچ گوشتی اینکو عبارتند از سه پیچ گوشتی دوسو، سه پیچ گوشتی چهارسو، یک سری سوزنی و یک خارکش و یا میخ کش.
پیچ گوشتی‌های دو سو ی این مجموعه در سایزهای 3، 5 و 6 میلی‌متر، چهار سو ها در اندازه‌های PH0، PH1 و PH2، سری سوزنی در سایز 3 و خارکش در اندازه 5 ارائه شده اند.
طول همه‌ی سری‌ها 65 میلی‌متر و طول دسته 105 میلی‌متر است.
جنس بدنه‌ی پیچ گوشتی‌ها از آلیاژ کروم وانادیوم (Cr-V) ساخته شده که بر روی آنها روکش کروم کشیده شده است.
مزیت خوب این مجموعه، آهن ربایی یا مگنت دار بودن پیچ گوشتی‌هاست. در واقع این خاصیت باعث می‌شود سری به سطح کار بچسبد، کمتر سر بخود و در نهایت، کار را برای کاربر به مراتب راحت‌ کند.

خرید پیچ گوشتی ساعتی اینکو

پیچ گوشتی ساعتی اینکو

مجموعه 6 عددی پیچ گوشتی ساعتی واستر

مجموعه 6 عددی پیچ گوشتی ساعتی واستر، دارای 6 پیچ گوشتی سایز کوچک است که علاوه بر پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو، بر خلاف معمول، شامل یک پیچ گوشتی ستاره ای با سایز T5 نیز می باشد.
دو پیچ گوشتی چهارسوی این مجموعه، در سایزهای PH0 و PH1 و سه پیچ گوشتی دوسوی آن، در سایزهای 1.4، 2 و 2.4 میلی‌متر هستند.
هم جنس دسته‌ و هم جنس سری این ابزارهای دستی، از فولاد است که به همین سبب، مقاومت و دوام بالایی را به همراه خواهد داشت.
این مجموعه، دارای یک کاور پلاستیکی با در شفاف ذره‌بین‌دار برای دیدن قطعات ریز است و همچنین محفظه‌ای بر روی کیف خود دارد که در هنگام کار، پیچ گوشتی‌ها را برای شما، به صورت ایستاده نگه خواهد داشت.

خرید پیچ گوشتی ساعتی واستر

پیچ گوشتی ساعتی واستر

مجموعه 32 عددی پیچ گوشتی و سر پیچ گوشتی ساعتی نووا مدل NTS 1328

مجموعه پیچ گوشتی و سری پیچ گوشتی ساعتی نووا مدل NTS 1328 ، یک مجموعه‌ 32 عددی سری پیچ گوشتی و پیچ گوشتی قابل تعویض است که شامل 30 عدد سر پیچ گوشتی ، یک عدد اضافه شونده و یک عدد دسته پیچ گوشتی است.
تمام این مجموعه و سرپیچ گوشتی‌ها از جنس فولاد S2 و دارای روکش براق هستند و خاصیت مغناطیسی یا آهنربایی دارند.
این مجموعه سری پیچ گوشتی نوا دارای 6 عدد سری پیچ گوشتی دوسو با سایزهای 1.5 ، 2 ، 2.5 ، 3 ، 3.5 ، 4 میلی‌متر ، 4 عدد سری پیچ گوشتی چهارسو با سایزهای PH000 ، PH00 ، PH0 ، PH1 به همراه 2 عدد سری پیچ گوشتی ستاره‌ای با سایزهای 0.8 و 1.2 ، 9 عدد سری پیچ گوشتی آلن ستاره‌ای با سایزهای T4 T5 ،T6 ، T7 ، T8 ، T9، T10 T15 و T20 به علاوه 7 عدد سری پیچ گوشتی آلن شش گوش با سایزهای H0.9 ، H1.3 ، H1.5 ، H2 ، H2.5 H3 و H4 و یک عدد سر پیچ گوشتی رینگی به سایز U2.6 و 1 عدد سر پیچ گوشتی سه پر به سایز Y2 است.
این مجموعه همچنین دارای یک عدد دسته اضافه شونده به طول 6 سانتی‌متر و یک دسته پیچ گوشتی به طول 11.5 سانتی‌متر است. دسته پیچ گوشتی این مجموعه دارای دستگیره لاستیکی به طول 9 سانتی‌متر با طراحی ارگونومیک و ضد لغزش است.

قیمت پیچ گوشتی ساعتی نووا

پیچ گوشتی ساعتی نووا

مجموعه 6 عددی پیچ گوشتی ساعتی پروسکیت مدل SD-9815

مجموعه 6 عددی پیچ گوشتی ساعتی پروسکیت، از 6 عدد پیچ گوشتی سایز کوچک تشکیل شده است که شامل 4 عدد پیچ گوشتی دوسو و دو عدد پیچ گوشتی چهارسو می‌باشد.
4 عدد پیچ گوشتی دوسوی این مجموعه‌ی 6 عددی در سایزهای 1.4 ، 1.8 ، 2.4 و 3.0 میلی‌متر و 2 عدد پیچ گوشتی چهارسوی این مجموعه در سایزهای #0 و #1 طراحی و ساخته شده‌اند. طول پیچ گوشتی‌های دوسو به ترتیب 79 ، 89 ، 96 و 109 میلی‌متر و طول پیچ‌ گوشتی‌های چهارسو به ترتیب 96 و 109 میلی‌متر است.
بدنه‌ی تمام این پیچ گوشتی‌ها از استیل کربن ساخته شده است و جهت دوام و طول عمر بالا ، ماشین کاری شده است. میله‌ی پیچ گوشتی‌ها نیز که جهت محکم کردن پیچ‌ها طراحی شده‌اند از جنس فولاد است.
این مجموعه، دارای یک کاور پلاستیکی با در شفاف ذره‌بین‌دار برای دیدن قطعات ریز است و همچنین محفظه‌ای بر روی کیف خود دارد که در هنگام کار، پیچ گوشتی‌ها را برای شما، به صورت ایستاده جهت راحتی نگه می‌دارد. این محفظه ابعادی برابر با 13×8×2 سانتی‌متر دارد.

قیمت پیچ گوشتی ساعتی پروسکیت

پیچ گوشتی ساعتی پروسکیت

مجموعه 6 عددی پيچ گوشتی ساعتی اینکو مدل HKSD0618

مجموعه 6 عددی پیچ گوشتی ساعتی اینکو مدل HKSD0618 دارای 6 عدد پیچ گوشتی ساخته شده از جنس فولاد است که برای افزایش مقاومت در برابر فشار و خوردگی، با روکش کروم پوشانده شده اند.
این مجموعه شامل 3 عدد پیچ گوشتی دوسو ساعتی به سایزهای SL2.0×50mm SL2.5×50mm, SL3.0×50mm و 3 عدد پیچ گوشتی ساعتی چهار سو به سایزهای PH000×50mm, PH00×50mm, PH0×50mm می‌باشد.
طول این پیچ گوشتی‌ها 13 سانتیمتر است که 8 سانتیمتر آن به دسته و 5 سانتیمتر آن به میله‌ی پیچ گوشتی ها تعلق دارد.
دسته‌ی این پیچ گوشتی ها از پلاستیک نرم آجدار ضد تعریق و ضدلرزش در دست،به صورت کاملا ارگونومیک ساخته شده اند و در انتهای خود دارای کلاهک چرخان هستند تا در کاربری های خانگی و الکترونیکی شما، از جمله در تعمیرات و مونتاژ رادیو، ساعت، تخته مدار، موبایل، ساعت و سایر وسایل ظریف و دقیق، به خوبی و آسانی به کار شما بیایند.
سری این پیچ گوشتی‌ها دارای خاصیت آهنربایی است که برای اتصال کامل به پیچ و انجام مناسب و دقیق کارها بسیار لازم و مفید است.

خرید پیچ گوشتی اینکو

پیچ گوشتی اینکو

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *