انواع ابزار باغبانی مهم و ضروری

انواع ابزار باغبانی مهم و ضروری

مقدمه 

ابزارهای باغبانی به دسته‌ای از ابزارها گفته می‌شود که به باغبانان کمک می‌کند تا به باغ ها و مزارع خود رسیدگی کنند تا بتوانند محصولات بهتری برداشت کنند. این ابزارها به شکل دستی یا برقی و همچنین بر اساس نیازهای مختلف باغبانی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است که کسانی که در منزل خود باغچه دارند و قصد دارند کار باغبانی را به عنوان یک کار تخصصی انجام دهند یا آن را به عنوان یک شغل انتخاب کنند، بهتر است ابزارهای مناسب باغبانی را تهیه کنند.
برای انتخاب ابزار باغبانی ، باید در ابتدا کار خود را مشخص کنیم، سپس وسایل مورد نیاز باغبانی و متناسب با کار خود را تهیه نماییم. امروزه انواع ابزارآلات باغبانی جدید و متنوعی وارد بازار شده است که بر حسب نیاز خود می‌توانیم این ابزارها را خریداری کنیم. انتخاب ابزار مناسب به کار ما سرعت و آسانی می‌بخشد و سلامت و رشد گیاهان ما را به خوبی تضمین خواهد کرد.

خرید ابزارهای باغبانی

ابزارهای باغبانی

انواع ابزار باغبانی اعم از سمپاش ، سر آبپاش ، اره باغبانی ، چاقوی باغبانی ، شن کش ، بیلچه باغبانی و قیچی باغبانی با کاربردهای مختلف خود در قسمتی از امور باغبانی و رسیدگی به گل ها و گیاهان به کار گرفته می شوند.
تمامی ابزار مورد نیاز باغبانی از برندهای گوناگون در وب سایت فروشگاهی ابزارلاین برای مشاهده و خرید شما قرار داده شده است که به راحتی می‌توانید برای تهیه‌ی هر یک از آنها اقدام کنید.
ما در این مقاله تعدادی از این ابزارآلات را برای شما آورده ایم تا علاوه بر آشنایی با آن ها ، بتوانید ابزار مد نظر خود را انتخاب نمایید.

قیمت ابزارهای باغبانی

انواع ابزارهای باغبانی

معرفی چندین ابزار باغبانی

سمپاش

همانطور که می‌دانیم برای رشد درختان و جلوگیری از آفت زدن گیاهان به سم احتیاج داریم و سم‌ها از مواد شیمیایی هستند که باعث از بین رفتن این آفت ها می‌شوند. برای به کار بردن این سم ها به یک ابزار باغبانی به نام سمپاش احتیاج داریم. دستگاه سمپاش ، یکی از وسایل و ابزارهای باغبانی است که سم را برای کاربری های متفاوت با مقیاس های مختلف اسپری می‌کند و توانایی پاشش حجم اندک سم در مقیاس های بزرگ را دارد.
سمپاش ها انواع مختلف و ظرفیت های متنوعی دارند از جمله سمپاش 2 لیتری ، سمپاش 8 لیتری ، سمپاش 20 لیتری و قیمت سمپاش بر اساس نوع آن، ظرفیت آن و سایر مشخصات آن، در سطوح متفاوتی قرار گرفته است.
سم پاش علاوه بر صرفه جویی در زمان و میزان پاشش سم ، سرعت سمپاشی را افزایش می‌دهد.
استفاه از سمپاش ، هزینه‌های سمپاشی را به شدت کاهش می‌دهد و راندمان و سرعت کار را بالا می‌برد. همچنین این دستگاه سم را حتی به نقاط دور از دسترس به طور یکنواخت پخش می‌کند و باعث از بین رفتن تمامی آفت‌ها می‌شود.
سم پاش علاوه بر از بین بردن آفت ها ، از شیوع آن ها نیز جلوگیری می‌کند و رشد علف های هرز و گسترش آن ها نیز جلوگیری می‌نماید.

خرید سمپاش

سمپاش

از انواع سمپاش می‌توانیم به سمپاش دستی ، سمپاش دستی تلمبه ای ، سمپاش دستی شارژی ، سمپاش دستی دو کاره ، سمپاش پشتی ، سمپاش پشتی موتوری ، سمپاش زنبه ای ، سمپاش پشت تراکتوری و سمپاش فرغونی اشاره کنیم.
این نکته را فراموش نکنید که در هنگام کار با دستگاه سمپاشی ، باید از لباس ایمنی ، دستکش ایمنی و ماسک ایمنی استفاده کنید و از دست زدن به سم جدا خودداری نمایید. در هنگام سمپاشی ، از بو کردن سم ، خوردن و آشامیدن آن خودداری کنید.
در هنگم خرید سمپاش باید به حجم مخزن ، جنس مخزن ، نازل سمپاش ، منبع تغذیه ، طول شلنگ و برندهای تولید کننده‌ی سمپاش دقت کافی داشته باشید.
شرکت های مختلفی انواع سمپاش را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. از با کیفیت ترین سمپاش های موجود در بازار می‌توانیم به سمپاش رونیکس ، سمپاش واستر و سمپاش نکستول اشاره کنیم. قیمت سمپاش بسته به نوع آن متفاوت است.

خرید سر آبپاش

سر آبپاش

سر آبپاش

سر آبپاش باغبانی یکی از اجزای مهم و مؤثر در آبیاری باغچه‌ها ، فضای سبز و باغ‌های خانگی است. این سیستم‌ها به منظور رساندن آب به گیاهان با استفاده از فشار آب، توزیع یکنواخت آب ، کاهش زمان و هزینه‌های آبیاری طراحی و استفاده می‌شوند.
سر آبپاش ها از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای باغبانی در بخش آبیاری گیاهان به شمار می‌روند و کاربردهای فراوانی دارند. سر آبپاش ها از لحاظ جنس بدنه ، به انواع سر آبپاش فلزی و سر آبپاش پلاستیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزیت ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند.
سرابپاش ها در کارواش ها و حتی در مصارف خانگی در هنگام شستن ماشین، حیاط و سطوح مختلف نیز کاربرد دارند.

خرید انواع سر آبپاش

انواع سر آبپاش

با استفاده از سر آبپاش ها آب به هزاران قطره تبدیل می‌شود و به صورت بارانی به گیاهان داده می‌شود و از هدر رفتن و اتلاف آب نیز در زمان استفاده از این ابزار کاربردی جلوگیری می‌شود.
انتخاب نوع سر آبپاش باغبانی به میزان آب مورد نیاز گیاهان، اندازه و شکل باغ، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه و نیازهای خاص مرتبط با هر باغچه بستگی دارد. همچنین، بهینه‌سازی و تنظیمات درست این سیستم‌ها نیز اهمیت دارد تا نتوانند منابع آب را هدر بدهند و باعث افت اقتصادی و محیطی شوند.
سر آبپاش رونیکس ، و سر آبپاش 8 کاره‌ی نووا از نمونه های خوب سر آبپاش چند حالته هستند که برای اطلاع از قیمت و خرید آن ها می‌توانید از وب سایت فروشگاهی ابزارلاین اقدام نمایید.

خرید قیچی باغبانی

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی از جمله لوازم باغبانی است که برای هرس کردن شاخ و برگ درختان ، قطع کردن و بریدن شاخه‌های کوچک و بزرگ و چیدن میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیچی باغبانی با توجه به مدل و اندازه‌ای که دارد برای کار خاصی استفاده می‌شود. به طور کلی قیچی باغبانی را می توانیم به عنوان پر کاربردترین ابزار باغبانی نام ببریم.
برندهای سازنده ابزار از جمله تولید کنندگان ابزارهای باغبانی، انواع قیچی‌های باغبانی با جنس ها، شکل ها، کارایی ها و قیمت های مختلفی طراحی و تولید نموده اند که در بازار ابزار ایران به وفور یافت می شوند؛ از جمله این محصولات می توان به انواع قیچی باغبانی رونیکس ، قیچی باغبانی نووا ، قیچی باغبانی اینکو ، قیچی باغبانی واستر ، قیچی باغبانی اس تی ای و سایر محصولات اشاره نمود. خرید قیچی باغبانی اصل قطعا به نفع ما خواهد بود.
برای خرید یک قیچی باغبانی مناسب لازم است به نکاتی در ساختار و کارایی قیچی توجه داشته باشیم از جمله به فرم دسته های قیچی و تیغه های آن، کاربردی که از قیچی باغبانی انتظار داریم، جنس قیچی از جمله جنس تیغه ها، جنس دسته ها و جنس فنر، شکل فک های قیچی، برند سازنده قیچی و قیمت قیچی باغبانی. قیچی باغبانی دسته بلند قیمت بالاتری نسبت به سایر قیچی‌های باغبانی موجود در بازار دارد.
از انواع قیچی باغبانی می‌توانیم به قیچی باغبانی شاخه زن ، قیچی باغبانی شمشاد زن ، قیچی باغبانی هرس ، قیچی باغبانی چمن زن و قیچی میوه چینی اشاره کنیم.

قیمت اره باغبانی

اره باغبانی

اره باغبانی

اره نیز از ابزارهای ضروری در هنگام باغبانی و باغداری است. برای خرید اره باغبانی باید بدانیم که یک اره باغبانی خوب باید تیغه های تیز و دقیق و برنده ای داشته باشد که باعث برش آسان، سریع و تمیز سطوح شود و در هنگام برش، به بدنه‌ی درخت آسیبی وارد نکند. جنس تیغه یک اره باغبانی خوب، از فولاد است که می تواند آلیاژی ترکیبی از آهن و کربن و برخی فلزات مقاوم دیگر باشد و بهتر است تیغه ها قابلیت تعویض داشته باشند.
دسته‌های اره های باغبانی خوب هم ارگونومیک هستند تا باعث خستگی و تعریق دست نشوند و در دست نلغزند. دسته یک اره باغبانی خوب معمولا از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است. مجموع این ویژگی ها باعث می شوند تا شما یک خرید خوب انجام دهید ودر کار رسیدگی به باغچه و باغ خود موفق تر و راحت تر باشید.
انواع اره های باغبانی در شکل ها و کاربری های متفاوتی تولید می شوند که بعضی انواع آنها عبارتند از اره باغبانی خم ، اره باغبانی تاشو ، اره باغبانی چند کاره خم یا چوب خور ، اره باغبانی مستقیم و … . اره باغبانی خم چندکاره برای برش شاخه های در ارتفاع بالاتر و با دسترسی مشکل تر مناسب هستند. فقط کافی است یک دسته بلند مثلا از جنس چوب را به دسته‌ی آن متصل کنید.
اره باغبانی رونیکس ، اره باغبانی اینکو ، اره باغبانی نووا و اره باغبانی واستر از جمله اره های باکیفیتی هستند که در سایزها، جنس ها، کارایی ها و رنگ های مختلفی عرضه شده اند.

خرید چاقوی باغبانی

چاقوی باغبانی

چاقو باغبانی

چاقوی باغبانی از جمله ابزارهای خاص در فعالیت های باغبانی و تکثیر گیاهان شامل قلمه زنی، پیوند زنی و سایر امور مشابه است.
در انتخاب چاقوی باغبانی و چاقوی قلمه زنی ، باید به جنس دسته و تیغه به خوبی دقت کرد. تیغه های مناسب از فولاد ضد زنگ تیغ و برنده ساخته می شوند و دسته ها هم معمولا از چوب یا پلاستیک با مقاومت بالا و وزن سبک تولید می شوند. در انتخاب یک چاقوی پیوند زنی باید خوش دستی و ارگونومی را هم در نظر داشت تا دست در حین کار خسته نشود.
مانند چاقوی باغبانی کمری ، چاقوی خمیده یا چاقوی سر کج پیوند ، چاقوی دو تیغه پیوند، چاقوی باغبانی پیوند ، چاقوی پیوند زن از انواع چاقوهای باغبانی هستند.

خرید شن کش

شن کش

شن کش

شن کش یکی از وسایل و ابزارهای باغبانی است که برای جمع آوری برگ‌ها ، علف‌ها ، سنگ‌ها ، حذف علف های هرز ، ایجاد ردیف برای کاشت بذر و پخش کردن خاک برای صاف کردن سطح آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شن کش در واقع کار جارو زدن بر روی خاک را انجام می‌دهد.
تمام شن کش ها دارای یک سری دندانه‌دار هستند که به یک دسته اتصال می باید. از نظر جنس و متریال، دندانه‌های شن‌کش‌ ممکن است از جنس فلز، پلاستیک و یا چوب ساخته شده باشند و دسته‌ شن کش هم گاهی از جنس چوب و گاهی از فایبرگلاس و فلز درست می شود. البته به طور معمول سری شن کش ها از پلاستیک و فلز با یک دسته‌ی چوبی ساخته می‌شود.
اندازه‌ی شانه‌های شن‌کش‌ها هم متفاوت هستند و ممکن است دارای عرض کم و یا عرض زیاد باشند.
معمولا دسته‌های شن کش ها را بلند می گیرند تا فرد استفاده کننده، در هنگام کار و جمع‌آوری های گوناگون، نیازمند خم کردن کمر خود نباشد و خستگی و آسیب کمتری به او وارد شود. البته نوعی از شن کش های دسته کوتاه هم در بازار وجود دارند که برای کاربری های خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند.
شن کش جمع آوری برگ ، شن کش برش خزه ، شن کش خاک و شن کش برش کاه یا شن کش کاه بر از انواع شن کش باغبانی هستند .
شن کش فلزی باغبانی اینکو مدل HGR04 ساخته شده از ورق ضخیم و دارای تیغه های فولادی است. این تیغه ها مقاومت خوبی در برابر ضربه و سایش دارند.

خرید بیلچه باغبانی

بیلچه باغبانی

بیلچه

بیلچه یک بیل با دسته‌ی کوتاه و تیغه‌ی کوچک است که تیغه آن ممکن است شکل های متفاوتی داشته باشد. از بیلچه باغبانی می توان برای رسیدگی به گل و گیاه های خانگی و کارهای سبکی مثل کاشتن و جابجایی گیاهان، زیر و رو کردن سطح خاک، کندن علف های هرز،کندن یک گودال کوچک و … استفاده نمود.
بیلچه‌ها در دو نوع اصلی تاشو و ساده ساخته می‌شوند. این ابزار باغبانی به دلیل ابعاد کوچک و وزن مناسب خود نه فقط در باغبانی بلکه در مصارف دیگری از قبیل کوهنوردی، طبیعت گردی و سایر موارد مشابه هم به کار گرفته می شوند.
در هنگام خرید بیلچه باغبانی خوب باید به نکاتی توجه کرد از جمله به نوع بیلچه باید توجه داشت که ممکن است کاملا ساده و تک کاره طراحی و تولید شده باشد و یا ترکیبی و چندکاره باشد یعنی مجهز به کلنگ، تیغه اره ای، قطب نما و سایر ابزارها باشد. جنس تیغه یک بیلچه ممکن است از جنس فلز ضد زنگ و یا پلاستیک مقاوم باشد که بر روی دوام و قیمت آن هم موثر است. راحتی کاربرد بیلچه هم مهم است. یعنی بهتر است هم دارای وزن مناسب و هم دارای اندازه معقولی باشد که در هنگام کار دست شما را خسته نکند. بعضی از بیلچه های باغبانی دارای کیف مخصوصی هستند که حمل و نگهداری ابزار را راحت تر می کند و عمر و دوام آن را بالاتر می برد.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *