انواع ابزار نجاری که باید در کارگاه خود داشته باشید

انواع ابزار نجاری که باید در کارگاه خود داشته باشید

مقدمه

نجاری یکی از معدود حرفه‌هایی است که از گذشته تا کنون وجود داشته و تاریخچه بسیار طولانی‌ای دارد و امروزه به یک صنعت پرکاربرد تبدیل شده است. نجاری یک نوع شغل برای طراحی و تولید اشیا و سازه های کوچک و بزرگ چوبی است. در این شغل از مجسمه ها و ظرف گرفته تا کمد ، تخت ، مبل و وسایل بزرگ این چنینی ساخته می‌شود.
نجاری همانند شغل های دیگر نیازمند ابزارهای اولیه برای ساخت است. ابزارهایی که نیاز است برای شروع این شغل آن‌ها را بشناسیم. به طور کلی باید گفت نجاری یا هر حرفه‌ی دیگری بدون ابزارهای مخصوص، غیر ممکن خواهد بود.

صنعت نجاری

نجاری

اگر شما به شغل نجاری علاقه دارید و قصد دارید در این حرفه مشغول به کار شوید، آیا ابزارهای آن را می‌شناسید؟ مهم ترین ابزارهای نجاری کدام است ؟ برای شروع کار، باید چه ابزارهایی تهیه کنیم؟ برندهای تولید کننده‌ی ابزارهای نجاری کدام اند؟ کیفیت کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ این ها سوالاتی است که ممکن در هنگام ورود به این شغل با آن‌ها سر و کار داشته باشید.
مجله‌ی ابزارلاین با شماست تا جواب تمام سوالات شما را در قالب یک مقاله بدهد تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نمایید و بتوانید بهترین خرید را در زمینه‌ی ابزارآلات نجاری به جای آورید.
ابزارهای نجاری تنوع بسیار بالایی دارند. بنابراین در وهله‌ی اول باید به سراغ ضروری ترین و مهم ترین ابزارهای نجاری برویم . شناخت این ابزارهای اولیه و ضروری به ما کمک می‌کند تا در هنگام شروع کار، در هزینه های خود صرفه جویی و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنیم.
همانطور که گفتیم برندهای مختلفی به طراحی و تولید ابزارهای نجاری پرداخته اند. اگر شما نیز قصد خرید ابزار آلات نجاری را دارید، بهتر است با این برندها ، قیمت و سطح کیفی آن‌ها آشنایی داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه سراغ شرکت ها و تولید کننده های معتبر بروید تا ابزار با سطح کیفی بالاتری را خریداری نمایید.

خرید ابزارآلات نجاری

خرید ابزار نجاری

ابزارهای ضروری نجاری

به دلیل آن که تنوع انواع ابزار نجاری بسیار زیاد است و بی شک بسیاری از این ابزارها در ابتدا کاربرد آنچنانی ندارند، به همین دلیل نیاز است تا ابزارهای ضروری نجاری را شناخته و در ابتدا به سراغ خرید این دسته از ابزارها برویم. از جمله این ابزارها می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم؛

دریل

دریل از ابزارهای برقی پرکاربرد است که در مکان‌های مختلف از جمله مجتمع ، کارخانه ، کارگاه ، تعمیرگاه و حتی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در اکثر جعبه ابزارهای عمومی و صنعتی می‌توانیم یک نمونه دریل را پیدا کنیم.
به منظور سوراخ کاری چوب نیز ما به دریل نیاز داریم. دریل‌هایی که امروزه در بازار وجود دارد، فقط کار سوراخکاری را انجام نمی‌دهد، بلکه با نصب انواع سری‌های مختلف بر روی آن می‌توانیم کارهایی چون پرداخت و سنباده کاری را نیز بر روی چوب انجام دهیم.

خرید دریل

دریل

دستگاه پولیش

در هنگام نجاری نیاز است تا کارهایی همچون پولیش کردن و سنباده زنی بر روی چوب را انجام دهید. این کار توسط دستگاه پولیش انجام می‌شود. با استفاده از پولیشر و صفحه سنباده نصب شده بر روی آن می‌توان فرآیند پولیش کردن و سنباده کاری چوب را انجام داد. استفاده از ابزارهایی چون پولیشر باعث می شود تا پس از اتمام کار، محصول چوبی که تولید می شود زیبایی فوق العاده ای داشته باشد.

چکش

چکش یا چکش دستی شاید ضروری ترین ابزار دستی و البته پرکابردترین و مفیدترین ابزار در نجاری است. کوبش و ضربه زنی به قطعات، جازنی قطعات، بیرون کشیدن میخ، محکم کردن وسایل و بسیاری کاربردهای دیگر، از مواردی است که این ابزار اولیه با تمام سادگی ساختار خود، برای ما انجام می دهد.
با وجود آن که اکثرا از مغار و چکش برای منبت کاری استفاده می‌شود اما در کارگاه‌های نجاری در زمان اجرای انواع اتصالات چوبی مثل نصب درب چوبی و… نیاز است تا حتماً به سراغ مغار و چکش آمده و از این محصولات استفاده کنیم.

قیمت دستگاه پولیش

دستگاه پولیش

اره دستی

امروزه ابزارهای زیادی برای برش چوب وجود دارند، با این حال به عنوان یکی از ضروری ترین ابزار نجاری باید سراغ اره دستی برویم. اره دستی مدل‌های مختلفی دارد، برخی از آن‌ها دارای دندانه‌های ریز هستند که برش تمیزتری توسط آن‌ها می‌توان انجام داد. در مقابل اره دستی با دندانه‌های درشت داریم که ویژگی مهم آن‌ها امکان برش سریع و ناصاف است.

متر، گونیا و کولیس

این ابزارها برای اندازه گیری و اندازه گذاری مناسب است و با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با انجام محاسبات دقیق انواع لوازم چوبی را در ابعاد گوناگون بسازیم.

اره میزی

یکی دیگر از ابزارهای دستی پر کاربرد نجاری، اره میزی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان ورق‌ها و پروفیل‌های چوبی را در عرض و ضخامت‌های مختلف برش داد. برش چوب‌ها با استفاده از اره میزی به شکل بسیار دقیقی انجام می‌شود. اره میزی تنوع بسیار بالایی دارد بنابراین باید اره میزی را متناسب با حجم کار و بودجه مورد نظرتان خریداری کنید.

خرید رنده نجاری میزی

رنده میزی

دستگاه رنده میزی

یکی از فرآیندهای بسیار مهم در نجاری رنده کاری چوب است. با استفاده از رنده سطح چوب صاف و یکنواخت می‌شود. در صورتی که حجم بسیار زیادی از چوب را قصد دارید رنده کنید، باید به سراغ رنده میزی بروید.

فارسی بر

برش فارسی در صنعت به معنای برشی است که در آن، دو قطعه، نسبت به هم دارای زاویه‌ باشند. این زاویه معمولاً 45 درجه است. اره فارسی بر در چنین مواقعی به کار می رود و امکان برش دقیق با زاویه‌ی دلخواه و با سرعت بالا را فراهم می‌کند. بر روی فارسی بر یک قسمت درجه بندی شده وجود دارد که با کمک آن برشکاری به صورت مایل، عمود، افقی، فارسی و ترکیبی را می توان انجام داد. بعضی از مدل های فارسی بر، به گونه ای طراحی شده اند که قادرند برش افقی را تا زاویه‌ی 54 درجه انجام دهند.

اره فارسی بر در دو نوع اره فارسی بر دستی و اره فارسی بر برقی در صنایع چوب و مشاغل نجاری و مشاغل مرتبط به کار می رود. به این ترتیب که بازو و میله های اره، نسبت به صفحه‌ی زیرین دستگاه، در جهت افقی تغییر زاویه می دهند.

خرید اره فارسی بر

اره فارسی بر

اره عمود بر

اره های عمود بر از ابزارهای برقی مهم‌ و اصلی تمام نجاران هستند که برای برش مواد مختلفی همچون چوب، پلاستیک و … به خوبی به کار می روند.
اره گرد و عمود جزو ابزارهای پرطرفدار بازار ایران هستند و انواع اره عمود بر به دلیل وزن کم و نوع تیغه، می توانند به راحتی برش زاویه دار و منحنی ایجاد کنند. تیغه های این نوع اره ها در اشکال و اندازه های متفاوتی هستند و بعد از مدتی کند می شوند و نیاز به تعویض دارند.
مهم ترین ویژگی عمود بر، برش دادن بخش‌های چوب در انحنا است. در واقع اگر قصد دارید تا اقدام به برش چوب در حالت صاف کنید، نیاز است تا از اره فارسی و اره میزی استفاده کنید، اما اگر به دنبال برش منحنی یا ناصاف هستید نیاز است تا از عمود بر استفاده کنید که امکان چرخش و تغییر مسیر را به راحتی به شما می‌دهد.

خرید اره عمود بر

اره عمود بر

اره دیسکی

اره دیسکی که که به آن اره گردبر نیز گفته می‌شود، جزء ابزار برقی نجاری به حساب می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار برش‌های طولی و عرضی به شکل صاف و یکنواخت را بر روی چوب ایجاد کنید.

میخکوب بادی

با استفاده از میخکوب بادی می‌توان بسیاری از قطعات را به یکدیگر با قدرت بالایی متصل کرد. به عبارتی با استفاده از این وسیله ، می‌توان اتصالات بسیار محکم و قوی‌ای را ایجاد کرد. استفاده از این دستگاه مزیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین و عالی‌ترین تجهیزات در صنایع مختلف از جمله نجاری معرفی کنیم.

خرید میخکوب بادی

میخکوب بادی

منگنه کوب بادی

برای کوبش سوزن منگنه بر روی سطوح مختلف، چند نوع منگنه کوب وجود دارد که یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین آنها منگنه کوب بادی است. منگنه کوب بادی ظاهری مشابه با یک اسلحه دارد و همانند اسلحه، دارای خشاب، ماشه و دسته است. این ابزار در دست گرفته می شود و با کمک نیروی باد، سوزن های منگنه با اندازه های مختلف را در درون سطوح کار وارد می کند. کار کوبش با منگنه کوب بادی با سرعت بالا، دقت کافی و با قدرت بسیار خوب و مناسب انجام می شود.معمولا مبل سازها و درب سازها از این دستگاه استفاده می‌کنند.

خرید منگنه کوب بادی

منگنه کوب بادی

سخن پایانی

به طور کلی اکثر دستگاه‌های نجاری خطرناک بوده و در هنگام استفاده از آن‌ها باید از ابزارهای ایمنی مناسب استفاده و نکات ایمنی را رعایت کنیم. از ضروری ترین ابزار نجاری ایمنی می‌توان به دستکش، کلاه، عینک، ماسک، کفش ایمنی، لباس کار، گوشی ایمنی و… اشاره نمود. برای خرید تمامی این ابزارآلات و حتی وسایل و ابزارهای ایمنی می‌توانید به وب سایت فروشگاهی ابزارلاین مراجعه و با قیمت های بسیار عالی اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *