نکات نگهداری ابزارها در سرما و فصل زمستان

نکات نگهداری ابزارها در سرما و فصل زمستان

مقدمه 

در هنگام زمستان که هوا رو به سردی می‌رود ، به ندرت فکرمان سمت به وسایلی که در گاراژ ، انبار یا مغازه نگهداری کرده‌ایم می‌رود. این می تواند یک اشتباه گران و غیرقابل جبران باشد زیرا بسیاری از ابزارها اگر در تمام طول زمستان در سرما نگه داری شوند ممکن است آسیب ببینند. این امر مخصوصاً در مورد ابزارهای الکتریکی که مستقیم با برق سر و کار دارند ، صدق کند. ما در این مقاله‌ی مجله‌ی ابزارلاین قصد داریم به نکاتی راجع به نگهداری ابزارهای مختلف نظیر ابزارهای برقی ، ابزارهای دستی ، ابزارهای باغبانی ، ابزارهای بادی و بنزنی در فصول سرد سال اشاره کنیم.

نحوه نگهداری ابزار

نگهداری ابزار

این نکات به شرح ذیل است:

نگهداری ابزار دستی

به طور کلی ، بیشتر وسایل دستی در اثر نگهداری در یک گاراژ یا سوله سرد آسیب نمی بینند. البته اگر از آنها در دمای بسیار سرد استفاده کنید ، ممکن است بسیاری از قطعات فلزی یا پلاستیکی آن‌ها در معرض شکستگی قرار گیرد. برای جلوگیری از این امر ، بهتر است که ابزار دستی را قبل از استفاده از انبار یا گاراژ خود خارج کنید و بذارید قبل از کار کمی در دمای معمولی بماند تا از آن انجماد اولیه فاصله بگیرد.
همچنین به خاطر داشته باشید که ابزارهای فلزی می توانند زنگ بزنند. نوسانات زیاد دما و رطوبت می تواند این روند را تسریع کند. اگر نگران زنگ زدگی هستید ، سعی کنید داخل خانه محل مناسبی برای نگهداری ابزار پیدا کنید. اگر آنها را در داخل منزل نگهداری می کنید ، حتماً قبل از نگهداری ، آنها را با دقت تمیز کنید و تمام ابزارها را به خوبی روغن کاری کنید.

خرید ابزار دستی

ابزار دستی

در مناطقی که زمستان بسیار سرد و سختی دارند، هوا نیز معمولاً خشک است و در طول زمستان ابزارها زنگ نمی زنند. اما در مقابل اگر در منطقه‌ی ساحلی که هوای مرطوبی دارد زندگی می‌کنید، هوای زمستان شما به جای سردی شدید، مرطوب است ، بنابراین احتمال زنگ زدگی نیز به تبع بیشتر است. اگر ابزارهای دستی خود را در این شرایط مرطوب نگهداری می‌کنید ، استفاده از دستگاه رطوبت گیر ، امری ضروری به نظر می‌رسد.

خرید ابزارهای دستی

ابزارهای دستی

نگهداری ابزارهای باغبانی

بهتر است ابزارهای باغبانی را بعد از هر بار استفاده بشویید و خشک کنید و در صورت مشاهده لکه های زنگ زدگی ، آنها را با یک برس سیمی بردارید. یک روغن سبک مانند WD-40 را روی قطعات فلزی بمالید. دستگیره های چوبی ابزارهای باغبانی شما می توانند در شرایط سرد و خشک زمستان ترک خورده و خرد شوند. اکنون وقت آن است که آنها را از نظر پارگی ، شکستگی و هرگونه تغییرات جزئی مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است ابزارآلات حفاری نظیر بیل را برای جلوگیری از هرگونه آسیب بر روی دیوار آویزان کنید. سمپاش‌ها را نیز همانند سایر ابزارآلات کاملا شسته و خشک نمایید.
ماشین‌های چمن زنی باید از باقی مانده چمن های چسبیده به سطح زیرین آن کاملا تمیز شوند. تیغه‌های آن را نیز از هرگونه گرد و خاک پاک و سپس برای طول عمر بالاتر و جلوگیری از هرگونه آسیب در فصل سرما روغن کاری کنید.

قیمت ابزار باغبانی

ابزار باغبانی

نگهداری ابزارهای برقی و الکتریکی

هر دستگاه برقی اگر در شرایط بسیار سرد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است دچار آسیب شود. با گرم شدن موتور این دستگاه‌ها ، قطعات فلزی که درون این دستگاه ها وجود دارد، از درجه حرارت خیلی سرد به خیلی گرم می روند که همین اتفاق ممکن است منجر به مرگ این ابزارها شود. به همین دلیل بهتر است ابزارهای برقی را در صورت امکان در فصل سرما در خانه نگهداری کنید.
بیشتر ابزارهای دارای موتور الکتریکی حاوی روغن و گریس هستند که باید اجازه داده شود قبل از استفاده از ابزار کمی گرم شوند. بنابراین اگر اره یا وسایل برقی دیگری را در فضای خنک نگهداری کرده اید ، قبل از استفاده از آن را برای مدت زمان حدود دو ساعت داخل خانه بیاورید. به دمای محیط رسیدن این ابزار ، از آسیب شدید آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

 

خرید ابزار برقی

ابزار برقی

نگهداری ابزارهای شارژی

سعی کنید ابزارهای شارژی را نیز در محیطی دور از سرما نگهداری کنید. بسیاری از ابزارهای شارژی با هشدار عدم کارکرد باطری در هنگام سرما همراه هستند.

قیمت ابزار شارژی

ابزار شارژی

ابزارهای بنزینی

ماشین‌ چمن زنی ، اره بنزنی و سایر ابزارهای مجهز به موتورهای گازی مجموعه ای از دستورالعمل های خاص خود را برای نگهداری در زمستان دارند. اگر به طور درست و مناسب نگهداری نشوند ، بنزین باقیمانده در موتور می تواند کاربراتور یا سایر قطعات را دچار آسیب کند. همچنین قطعاتی از موتور که روغن کاری نشده‌اند نیز ممکن است دچار خوردگی شوند .

قیمت اره بنزینی

اره بنزینی

یک روش استاندارد حفاظت از ابزارهای بنزینی :

  • بنزین را تخلیه کنید (یا یک تثبیت کننده بنزین اضافه کنید).
  • روغن موتورهای 4 زمانه را عوض کنید. با این کار خاک و سایر ذرات موجود در روغن به قسمت هایی از موتور نمی چسبد.
  • درب سوخت را ببندید. موتورها حتی در هنگام کار نیز مقدار کمی دود تولید می کنند. برای جلوگیری از تبخیر ، یک درپوش سوخت منفذ را با یک تکه فویل آلومینیوم بپوشانید.
  • شمع و باتری را جدا کنید. اگر باتری ها قابل جدا شدن هستند ، آنها را از ماشین چمن زنی خارج کرده و برای زمستان در خانه نگهداری کنید.
روغن کاری موتور

روغن کاری ابزار

سخن پایانی و گرم نگه داشتن فضای کارگاه

اگر مرتباً در گاراژ یا کارگاه بیرونی کار می کنید ، تجهیز فضا به بخاری ایده خوبی است. می توانید فضا را قبل از جلسات کاری در دمای مناسب گرم کنید و یا می توانید بخاری ها را در تمام زمستان در دمای کم نگه دارید تا دمای هوا بیش از حد یخبندان نباشد. برای یک کارکرد خوب، دمای متعادل، تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *