وسایل جعبه ابزار خانگی + انواع جعبه ابزار خانگی

وسایل جعبه ابزار خانگی + انواع جعبه ابزار خانگی

مقدمه

از لوازم جانبی ضروری در هر خانه‌ای می‌توانیم به جعبه ابزار اشاره کنیم. در برخورد با مشکلات فنی‌ای که در خانه ممکن است برای ما پیش آید ، جعبه ابزار و ابزارهای اولیه و ضروری داخل آن به کمک ما خواهند آمد.
جعبه ابزار همانطور که از نامش پیداست جعبه‌ای یک طبقه یا چند طبقه با فضاهای کوچک و بزرگ گوناگون است که ابزارهای مختلف کوچک و بزرگ به صورت مرتب در آن قرار می‌گیرند.
زمانی که نام جعبه ابزار به گوشمان می‌خورد ، ذهنمان پیش تعمیرگاه ، کارگاه و یا صنایعی می‌رود که به طور دائم از این وسیله استفاده می‌کنند. اما بهتر است بگوییم جعبه ابزار و ابزار آلات مختلف آن تنها مختص استفاده در صنایع مختلف نیست و وجود آن در خانه و برای مصارف خانگی ضروری است؛ به طوری که هر زمان که مشکلی در خانه پیش آید که ما به ابزارآلات نیاز داشته باشیم ، به کمک ما می‌آید و در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به یک فرد ماهر مشکل ما را در آن زمینه خاص برطرف می‌کند.
خرابی و چکه کردن آب از شیرآلات ، تعویض و تعمیر دستگیره‌های در و قفل آن‌ها ، شکستگی لوله و اتصالات و کارهای پیش پا افتاده‌ای همچون نصب پرده و یا تابلو از نمونه‌های بارز کارهایی است که برای انجام آن‌ها به جعبه ابزار احتیاج داریم.

انواع ابزار دستی

انواع ابزار

برای مثال برای نصب تابلو بر روی دیوار ، باید در ابتدا میخ به دیوار بزنیم و برای این کار به چکش احتیاج داریم و یا زمانی که آب یکی از شیرآلات خانه چکه می‌کند برای سفت کردن پیچ و مهره‌های آن و یا حتی تعویض به انواع آچار ، پیچ گوشتی و یا حتی انبردست احتیاج داریم. در اینگونه موارد باید یک جعبه ابزار کامل خانگی داشته باشیم تا از عهده‌ی این کارها برآییم.
ما در این مقاله راجع به جعبه ابزار خانگی و ابزارهایی که لازم است در هر جعبه ابزار خانگی وجود داشته باشد با شما صحبت کردیم. پس اگر قصد خرید جعبه ابزار خانگی را دارید و نمی‌دانید چه مدل و جنس آن را تهیه کنید و ابزارهای ضروری داخل آن چه ابزار آلاتی باید باشند ، تا انتهای این مقاله با مجله‌ی ابزارلاین همراه باشید.

جعبه ابزار خانگی ارزان

انواع جعبه ابزار خانگی

انواع جعبه ابزار خانگی

اگر مقاله‌های قبلی مجله‌ی ما را مطالعه کرده باشید ما در مورد انواع جعبه ابزار با شما صحبت کردیم. جعبه ابزار فلزی ، جعبه ابزار پلاستیکی و کیف ابزار نمونه‌های بارز و کاربردی این وسیله هستند که در اندازه‌های مختلف توسط برندهای باکیفیت موجود در بازار برای کارهای صنعتی و عمومی طراحی و ساخته شده‌اند.
جعبه ابزار خانگی همانند هر جعبه ابزار دیگری ممکن است از پلاستیک ، فلز و یا برزنت تولید شده باشد.
درون جعبه ابزار خانگی ما ابزارهای سنگینی همچون فرز را قرار نمی‌دهیم ، بنابراین لازم نیست این جعبه از فلز تولید شده باشد تا مقاومت بالایی را در برابر سنگینی وزن ابزار آلات به نمایش گذارد بلکه یک جعبه ابزار پلاستیکی و یا کیف ابزار برای هر خانه‌ای می‌تواند مناسب و کارا باشد.
جعبه ابزاری مناسب خانه‌ی شماست که شما بتوانید ابزارهای اولیه‌ای نظیر چکش ، انبر و انواع انبر ، آچار ، پیچ گوشتی و یا حتی تراز و نوار چسب را در داخل آن قرار دهید و به راحتی آن‌ها را حمل کنید.
پس در هنگام خرید جعبه ابزار خانگی به جنس آن که سبک و قابل حمل باشد و تعداد محفظه‌های آن برای نظم بخشیدن به ابزار آلات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد ، دقت کافی داشته باشید.

ست جعبه ابزار خانگی

وسایل جعبه ابزار خانگی

در هر جعبه ابزار خانگی چه ابزارهایی باید وجود داشته باشد ؟

چه ابزارهایی باید در جعبه ابزاری که در خانه داریم نگه داریم تا در زمان بروز مشکل ، به راحتی بتوانیم آن‌ مشکلات پیش آمده را رفع نماییم.
به طور کلی ابزارهای مورد نیاز برای هر جعبه ابزار خانگی را می‌توان به دو دسته‌ی ابزار برقی و دستی تقسیم بندی کرد. ابزارهای دستی سهم بزرگ‌تری در این دسته بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

ابزارهای دستی جعبه ابزار خانگی

از ابزار آلات دستی که باید در هر جعبه ابزاری وجود داشته باشد ، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

پیچ‌گوشتی و انواع آن

همانطور که همه می‌دانیم پیچ گوشتی ابزاری برای باز و بسته کردن پیچ‌های مختلف است. از پیچ گوشتی می‌توان برای باز و بسته کردن پیچ‌های شیرآلات و لوازم خانگی ، تعمیر اتصالات و … استفاده کرد.
پیچ گوشتی‌ها به صورت دوسو و چهارسو در بازار موجود هستند. وجود یک پیچ گوشتی دوسو و یک پیچ گوشتی چهارسو از جنس مرغوب در هر جعبه ابزاری ضروری است. البته شما می‌توانید از پیچ گوشتی‌های سر تعویض شو با تعداد سری مختلف استفاده کنید.
در هنگام خرید پیچ گوشتی برای جعبه ابزار خود به جنس میله و دسته‌ی آن توجه کنید. پیچ گوشتی که از مواد اولیه‌ی با کیفیت و مرغوب تولید شده باشد در طول مرور زمان دچار سایش نخواهد شد و در طولانی مدت برای شما کار خواهد کرد.
برای خرید پیچ گوشتی در مدل‌ها و سایزهای مختلف می‌توانید به وب سایت فروشگاهی ابزارلاین مراجعه و تنوع بی نظیر پیچ گوشتی‌ها را مشاهده نمایید.

خرید پیچ گوشتی

پیچ گوشتی

انواع انبر

برای انجام کارهای عمومی ، صنعتی و تخصصی ، انواع انبر در مدل های و کاربری های مختلفی طراحی و تولید شده اند که شناخت درست هر کدام از آن ها به پیش برد سریع کار کمک بسیار زیادی خواهد کرد. انواع انبرها، ابزارهای دستی پر کاربردی هستند که برای کارهای مختلفی از جمله باز و بسته کردن پیچ و مهره، قطع کردن، پیچاندن و نگهداشتن انواع سیم، تعمیرات و مصارف الکتریکی کاربرد دارند.
از انواع انبر مورد نیاز هر جعبه ابزار خانگی‌ای می‌توان به انبر قفلی ، انبر دم باریک ، انبر سیم چین و انبردست اشاره کنیم. قیمت انبر و انواع آن در وب سایت فروشگاهی ابزارلاین در سطح مناسبی قرار گرفته است.

چکش

چکش یا چکش دستی را می‌توانیم جزو ضروری ترین ابزار دستی و البته پرکاربردترین و مفیدترین ابزار در هر مکان و زمانی بدانیم. کوبش و ضربه زنی به قطعات، جازنی قطعات، بیرون کشیدن میخ، محکم کردن وسایل و بسیاری کاربردهای دیگر، از مواردی است که این ابزار اولیه با تمام سادگی ساختار خود، برای ما انجام می دهد.
برای کوچک‌ترین و پیش پا افتاده ترین کارها از جمله نصب یک تابلو بر روی دیوار به چکش نیاز داریم. برای جعبه ابزار خانگی باید چکشی را انتخاب نمایید که وزن و ابعاد مناسبی داشته باشد تا در هنگام استفاده سنگینی آن دست شما را اذیت نکند.
برای خرید چکش ، بهتر است نوع میخ کش آن را برای استفاده‌های عمومی و خانگی کاربرد دارد ، انتخاب نمایید.

خرید چکش میخ کش

چکش میخ کش

آچار فرانسه

آچار فرانسه یک آچار قابل تنظیم است که برای باز و بسته کردن انواع مهره ها و پیچ های چند ضلعی از قبیل چهارگوش و شش گوش به کار گرفته می شود.
ساختار دهانه آچار فرانسه به صورت یک فک ثابت و یک فک متحرک است که با کمک یک پیچ می توان میزان باز شدن دهانه آن را تنظیم نمود. وجود یک آچار فرانسه برای باز و بسته کردن مهره‌های مختلف ضروری است.

متر و تراز

متر از جمله ابزارهای اندازه گیری است که خیلی جاها به کمک ما می‌آید. مثلا هنگامی که قصد خرید پرده برای خانه‌امان را داریم ، لازم است اندازه‌های دقیق پنجره‌ای که قصد پرده زدن برای آن را داریم ، در اختیار داشته باشیم.
تراز نیز از دیگر وسایل اندازه گیری است که وجود آن در یک جعبه ابزار خانگی برای کارهایی مانند تراز کردن پایه‌ی یخچال خالی از لطف نیست.

خرید تراز

تراز

فازمتر

فازمتر ابزار دستی شبیه به پیچ گوشتی است با این تفاوت که از آن برای وجود یا عدم وجود جریان الکتریکی استفاده می‌کنند.

چسب برق و نوار تفلون

چسب برق همانطور که از نامش پیداست ، برای چسباندن سیم‌های برق به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نوار تفلون نیز برای آب بندی اتصالات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وجود چسب برق و نوار تفلون در مواقعی ضروری که به تعمیرکار دسترسی نداریم ، بسیار حائز اهمیت است.

خرید دریل

دریل

ابزارهای برقی جعبه ابزار خانگی

تنها ابزار برقی مورد نیاز در جعبه ابزار خانگی دریل است.

دریل

دریل انواع مختلفی دارد و در کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل ساده و برقی برای مصارف خانگی بهترین نوع دریل است زیرا علاوه بر هزینه‌ی پایین ، عمر طولانی‌تری نسبت به مدل‌های شارژی دارد.
داشتن دریل در جعبه ابزار خانگی در هنگام انجام کارهایی مانند سوراخ کردن دیوار ، سوراخ کردن چوب و … به کار شما می‌آید.

خرید ابزارهای دستی

ابزارهای دستی

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله شما را با جعبه ابزار خانگی و ابزارهایی که باید در داخل آن وجود داشته باشد ، آشنا کنیم.
لازم به ذکر است خرید ابزارآلات صنعتی و تخصصی برای یک جعبه ابزار خانگی توصیه نمی‌شود و کاری بیهوده و پر هزینه است. بهتر است این ابزارها را متناسب با کاری که قرار است انجام دهید ، خریداری نمایید تا از صرف هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کرده باشید.
به این نکته توجه داشته باشید ، تمیز کردن ابزارها بعد از انجام کارها به افزایش طول عمر ابزارهای شما کمک خواهد کرد.

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *