فیلتر توسط
فیلتر توسط
موجود بودن

آچار سه نظام

قیمت خرید آچار سه نظام و انواع آچار سه نظام

دریل ها در بین ابزارهای برقی مهم ترین و پرکاربردترین نوع هستند و نمی توان خانه یا کارگاهی را بدون دریل تصور نمود. دریل ها در انواع مختلفی که دارند از قبیل انواع دریل شارژی و دریل پیچ گوشتی ، دریل برقی، دریل چکشی، دریل بتن کن و سایر انواع دریل، همگی برای اتصال به مته ها یا سری پیچ گوشتی های خود نیازمند یک قطعه واسط به نام سه نظام هستند. سه نظام یکی از بخش های مهم دریل است که بدون وجود آن هیچ دریلی نمی تواند به کار سوراخکاری، باز و بسته کردن پیچ ، سایش و پرداختکاری و سایر فعالیت های مشابه بپردازد. سه نظام که بر روی سر دریل متصل است، دارای سوراخی با قطر متفیر است که برای در بر گرفتن مته ها، سری پیچ گوشتی ها، سنگ ها و صفحه ها، سری بکس ها و سایر قطعات، شل و سفت می شود.

انواع سه نظام

سه نظام ها به دو دسته‌ی اصلی سه نظام آچارخور یا سه نظام آچاری و سه نظام اتوماتیک یا سه نظام خودکار تقسیم بندی می شوند.

سه نظام اتوماتیک

سه نظام های اتومات سه نظام های پیشرفته تری هستند که برای باز و بسته شدن آنها نیازی به ابزار اضافه نیست. این گونه از سه نظام، با فشردن سوییچ دریل و با گشتن دریل به صورت راستگرد و چپگرد، باز و بسته می شوند و قطعه مورد نظر را در بر می گیرد. این گونه از سه نظام ها با وجود راحتی کار، قدرت بسیار زیادی ندارند و تنها تا سایز های محدودی تولید می شوند. از این سه نظام می توان برای فعالیت های سبک تر و سوراخکاری هایی بر روی چوب و سطوح با سختی مشابه با چوب استفاده کرد. نکته‌ی خوب این نوع از سه نظام، باز و بسته شدن سریع آن است که آن را برای کارهای نیازمند سرعت، از جمله کارهای سری و تولیدی آماده می کند.

سه نظام آچاری

اما سه نظام آچاری یا ساده، که سه نظام قدیمی تر و پرکاربردتری محسوب می شود، برای باز و بسته شدن خود نیازی به یک ابزار اضافه به نام آچار سه نظام دارد. آچار سه نظام ابزاری است که در داخل حفره کناری سه نظام قرار می گیرد و چرخش آن با کمک دست، قطر سوراخ سه نظام را برای گرفتن مته ها و سری پیچ گوشتی ها کم و زیاد می کند. سه نظام های آچارخور در مقایسه با سه نظام های اتوماتیک، سه نظام های قدرتمندتری هستند و برای کاربری های سنگین صنعتی در سایزهای بالاتر به کار گرفته می شوند. ویژگی منفی این نوع از سه نظام، سرعت کم باز و بسته شدن آن و درنتیجه کند شدن نصب و تعویض مته ها و سری پیچ گوشتی هاست.

کاربرد آچار سه نظام

آچار های سه نظام از جنس فلز هستند و شامل یک دسته متصل شده به یک قسمت دندانه دارند که با قرار گرفتن در داخل سه نظام، با کمک نیروی دست می چرخد. یک قسمت از این دسته بلند و قسمت دیگر آن کوتاه است. جنس فلز آچارهای سه نظام به دلیل درگیری زیاد با سه نظام های قدرتمند دریل باید از مواد محکم و سخت، بادوام بالا باشد. گزینه‌ی مناسب برای تولید چنین ابزارهایی فولاد است که هم خواص مکانیکی خوبی دارد و هم می تواند به صورت ضد زنگ ساخته شود.
دریل های دارای سه نظام آچاری، معمولا همراه با یک آچار سه نظام عرضه می شوند اما معمولا عمر آچار سه نظام کمتر از عمر دریل و سه نظام است و آچارهای سه نظام پس از مدتی فرسوده و خورده می شوند و نیاز به تهیه‌ی یک آچار سه نظام جدید احساس می شود.

سایزهای آچار سه نظام

سه نظام ها سایزهای گوناگونی دارند که پرکاربردترین آنها سایزهای 10 میلی متری و 13 میلی متری هستد. به همین نسبت نیز، پرکاربردتری آچارهای سه نظام، همین سایزها هستند.

خرید آچار سه نظام

برای خرید آچار سه نظام باید توجه داشت که از جنسی تولید شده باشد که دوام کاربردی خوبی در دراز مدت داشته باشد. باید توجه داشت که بدنه‌ی سه نظام ها ممکن است به جز تمام فلزی به صورت پلاستیکی و نیمه فلزی هم باشند. در هنگام خرید آچار سه نظام به جز سایز آن باید به برند سازنده‌ی آچار سه نظام هم دقت نمود.

قیمت آچار سه نظام

قیمت آچر سه نظام بسته به جنس و سازنده‌ی آن متفاوت است. آچارهای فولادی قیمت های بالاتری دارند و در عوض، دوام بیشتر و کارایی بالاتری را به ارمغان می آورند.

ادامه مطلبنمایش کمتر
فیلتر توسط
آچار 3 نظام دریل 13 میلیمتری  Drill Chuck Key Silver 13 mm آچار سه نظام تولید شده از فولاد مجهز به دسته‌ی قوی و بلند مناسب برای دریل های 13  خوشدست و مقاوم به ابعاد 11×4×1.5 سانتیمتر به وزن 60 گرم ساخت کشور چین

فهرست